برنامه یاد بعضی نفرات
 
برترین های جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران معرفی شدند
موسیقی ما - در پایان جشنواره دهم موسیقی زاگرس نشینان ایران در تک نوازی سازی نی 'مصطفی مقیمی' از چهارمحال و بختیاری رتبه برتر را از آن خود کرد.
در بخش ساز تنبور نیز 'سید جلال الدین یاری' از کرمانشاه، در دف نوازی 'نسرین برهانی ' از اصفهان و در بخش سازهای کششی 'محمد زرین قلم ' نوازنده کمانچه از لرستان حایز رتبه های برتر شدند.
همچنین هیات داوران در بخش شاهنامه خوانی و مقام خوانی 'علی جمالی' را از چهارمحال و بختیاری به عنوان برترین مقام خوان انتخاب کرد، این هنرمند لردگانی بیش از این نیز موفق به کسب رتبه برتر جشنواره های مختلف در این رشته شده بود.
در بخش گروه نوازی جشنواره دهم موسیقی زاگرس نشین گروه 'بهار باد' به سرپرستی داوود رضایی از لرستان رتبه نخست را بدست آورد و مقام دوم مشترک به گروه 'الون ' به سرپرستی رضا غلامی از کرمانشاه و گروه
'همدرنگ ' به سرپرستی سعید امینی از چهارمحال و بختیاری رسید.
گروه 'آیین ' به سرپرستی مصطفی رشیدی مطلق از همدان و گروه 'ایلیا' به سرپرستی سعید باسوری از چهارمحال و بختیاری مشترکا سوم شدند.
هیات داوران در بخش گروه نوازی جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران به صورت ویژه از گروه 'سرلک ' به سرپرستی سیمین سرلک از لرستان تقدیر کرد.
44 اثر از بین 235 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بروجن به بخش رقابتی راه یافته بودند که از این تعداد 30 اثر در بخش تکنوازی و 14 اثر در بخش گروه نوازی به رقابت پرداختند.
150هنرمند موسیقی کشور از استانهای زاگرس نشین در بخش سازهای بادی، مضرابی، کششی و کوبه ای و شاهنامه خوانی و مقام خوانی و بخش ویژه رقابت کردند و آثار راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره را هادی منتظری ، هادی آزرم ، جانگیر نصر اشرفی و حمید توفیقی بروجنی داوری کردند.
جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان،کرمان، کرمانشاه، لرستان ، همدان و هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری از 14تا 16 شهریورماه در بروجن برگزار شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین این از سال 85 در شهر بروجن آغاز شد و پس از وفقه یک ساله با دائمی شدن دبیرخانه آن، دور تازه این جشنواره از امسال آغاز شد.
حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1396 - 01:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برترین های جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران معرفی شدند | موسیقی ما