برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای قطعات جدید و ترکیب متفاوت نوازندگان در تالار وحدت
کُر بزرگ «بل‌کانتو» چهارده شهریور روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - ارکستر و کر بزرگ «بل کانتو»  به رهبری «نیما پناهی‌ها»، با چیدمانی متفاوت از نوازندگان و خوانندگان روی صحنه می‌رود. نیما پناهی ها از اجرای آثاری متفاوت از اپراهای ایتالیایی خبر داد و همچنین به چیدمانی جدید و متفاوت از نوازندگان و خوانندگان بل کانتو در اجرای ۱۴ شهریور اشاره داشت.
 
رهبر اپرای بل کانتو در خصوص انتخاب رپرتوار جدید گفت:«در این سال‌ها آثار بسیاری از اپراهای ایتالیایی، توسط ارکستر بل کانتو روی صحنه اجرا شده است که در میان آنها آثار آهنگساز برجسته، جوزپه وردی سهم بیشتری داشته‌اند. اپراهایی چون نابوکو، لا تراویاتا، دون کارلو، ارنانی و ریگولتو در اجراهای قبلی بل کانتو بسیار تأثیرگذار و خاطره‌ساز شدند و از سوی مردم با استقبال زیادی مواجه شدند.
 
نیما پناهی‌ها در ادامه افزود:«در اجرای ۱۴ شهریور، دو اپرای دیگر از جوزپه وردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند که هر دو در شمار برجسته‌ترین شاهکارهای تاریخ اپرا هستند. یکی اپرای مکبث برگرفته از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر و دیگری اپرای نیروی سرنوشت (لا فورتسا دل دستینو) که هر دوی آنها ساخته جوزپه وردی بر روی لیبرتوی (اپرا نامه) فرانچسکو ماریا پیاوه هستند.»
 
نیما پناهی ها در ادامه از تفاوت چیدمان نوازندگان در اجرای ۱۴ شهریور خبر داد که مهمترین آن حضور سازهای بادی چوبی از جمله فلوت و ابوا در ترکیب ارکستر بل کانتو است.
 
نیما پناهی‌ها رهبر بل کانتو، از همکاری با بهنام ابوالقاسم، نوازنده برجسته پیانو ابراز خرسندی کرد و همچنین حضور نوازندگان مطرح و با سابقه ارکستر را نوید بخش اجراهای موفق این گروه دانست.
 
وی در ادامه از همکاری با امین عطایی (کنسرت مایستر و نوازنده ویولن)، شقایق صادقیان (نوازنده فلوت)، نازنین احمد زاده (نوازنده ابوا)، نوید شعبان‌زاده (نوازنده ویولن)، کاوه تسعیری (نوازنده ویولا)، بهرنگ معتمدی (نوازنده ویولنسل) و هادی اسماعیلی (نوازنده کنتر باس) در ترکیب نوازندگان ارکستر بل کانتو خبر داد.
 
رهبر ارکستر بل کانتو همچنین در خصوص نحوه انتخاب خوانندگان آواز زیبا در این کنسرت گفت:«انتخاب خوانندگان در کر بل کانتو با دقت زیادی انجام می‌گیرد. رپرتوار بل کانتو بسیار دشوار است، همچنین اجرای خوانندگان بر روی تکست ایتالیایی آن هم با رعایت دقیق اصول اجرا و نیز تسلط کامل در ارائه دقیق ریتم و فرکانس نت‌ها، مستلزم داشتن تسلط بر سلفژ و نیز تلاش بی وقفه خوانندگان این تیم است.»
 
نیما پناهی‌ها در ادامه افزود:«خواندن کر در بل کانتو از احترام و جایگاه بالایی برخوردار است. بل‌کانتو مورد علاقه و محبوب خوانندگان است به طوری که خوانندگان مطرح و با سابقه اپرا و آواز کلاسیک، در آن به اجرای کر می‌پردازند.»
 
او در پایان از همکاری با همه دوستان در تیم محبوبش ابراز افتخار و قدردانی کرد و همچنین از حمایت صمیمانه همراهان همیشگی بل کانتو کمال تشکر و سپاسگزاری را ابراز داشت.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 13:29

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کُر بزرگ «بل‌کانتو» چهارده شهریور روی صحنه می‌رود | موسیقی ما