برنامه یاد بعضی نفرات
 
در کنسرت 9 و 10 شهریور در تالار وحدت
نخستین رونمایی از ملودیکای ایرانی توسط سامان احتشامی
موسیقی ما - نوازنده و موزیسین حوزه کلاسیک کشور از اجرایی برنامه ریزی شده در کنسرت گروه «خنیا» در تهران و رونمایی از ملودیکای ایرانی خبر داد.

به گزارش«موسیقی ما»، سامان احتشامی که قرار است در تاریخ 9 و 10 شهریور در تالار وحدت با همراهی گروه «خنیا» به اجرای برنامه بپردازد، درباره این کنسرت گفت: «برای اولین بار ملودیکای ایرانی را در تاریخ 9 و 10 شهریور ماه روی صحنه تالار وحدت اجرا و رونمایی خواهم کرد.»

احتشامی افزود: « 40 سال پیش در تمام اسباب بازی فروشی‌های ایران ساز ملودیکا به عنوان اسباب بازی به فروش می‌رفت و کم کم به دست فراموشی سپرده شده بود. به علت اینکه دمیدن در این ساز سخت بود و همه برای فرزاندانشان خریداری کردند ولی اتفاق لازمه برای ساز ملودیکا نیفتاد. در سال 89 من برای اولین بار روی صحنه تالار وحدت در کنسرت گروه شرقی ملودیکا نواختم و خیلی‌ها به من خرده گرفتند که این ساز برای بچه ها است و چرا می‌خواهی آن را به دست بگیری. من با جرات ساز ملودیکا را در تالار وحدت به دست گرفتم و قطعاتی را اجرا کردم که موجب شعف و شادمانی حضار شد.»

این هنرمند افزود: « توسط علیرضا عبدی پیشنهادی به من مطرح شد که ایشان گفتند می‌توانم ملودیکا را برای تو کوک کنم و فواصل ایرانی را با ساز ملودیکا برای تو تولید کنم. ایشان ساز ملودیکا را برای من کوک ایرانی کردند و من در کنسرت گروه خنیا به سرپرستی خانم پری ملکی ساز ملودیکای ایرانی خواهم نواخت.»

کنسرت همخوانی و همنوازی گروه خنیا با عنوان "ماه نو" با حضور سامان احتشامی در روزهای 9 و 10 شهریورماه امسال در تالار وحدت تهران ساعت 21.30 اجرا می شود و مخاطبان می توانند بلیت های آن را از سایت ایران کنسرت تهیه نمایند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 01:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نخستین رونمایی از ملودیکای ایرانی توسط سامان احتشامی | موسیقی ما