برنامه یاد بعضی نفرات
 
در حاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه پیانو در تهران، از سوی نوازنده سرشناس ساکن سوئیس عنوان شد
لیلا رمضان: افتخار می‌کنم در کشورم تولید پیانو روندی حرفه‌ای دارد
موسیقی ما - این روزها بیلبوردهای «بزرگترین نمایشگاه پیانو در تهران» در اتوبان‌های تهران خودنمایی می‌کنند. نمایشگاهی که توسط گالری پیانوی باربد به مدیریت محمد ملازم برگزار شده و در آن بیش از ۲۵۰ دستگاه پیانوی آکوستیک دیواری و گرند و حدود 50 دستگاه پیانوی الکتریک در حال نمایش است.
 
نکته قابل‌توجه، حضور برندهای مهمی از جمله خانواده بلوتنر (بلوتنر، هسلر، ایملر) و پتروف گرند و دیواری در این نمایشگاه است و علاوه بر آن علاقه‌مندان مى‌توانند از پیانوهای کینگزبرگ، تولید کارخانه پیانوسازى باربد نیز بازدید کنند که ٧٠ درصد از فرآیند تولید و مونتاژ پیانوى کینگزبرگ در کارخانه تولیدی پیانوهای این مجموعه واقع در شهرک صنعتى آب باریک شیراز انجام می‌شود. یکی از نکات مهم این نمایشگاه، خدمات فروش اقساطی طولانی‌مدت ۳۶ ماهه و بدون بهره است که هزینه اضافه‌اى هم بر خریدار تحمیل نمى‌کند.
 
محمد ملازم درباره این نمایشگاه به «موسیقی ما» می‌گوید: «این نمایشگاه پیش از این چهار بار با ابعاد کوچکتری در شهر شیراز برگزار شده و برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی در تهران در این ابعاد و کیفیت برگزار می‌شود. ما نزدیک به 300 پیانو از انواع، مارک و رنگ‌های مختلف در دو نوع اصلی آکوستیک و الکترونیک داریم که 262 دستگاه از آنها پیانوی آکوستیک رویال و دیواری هستند. خدا را شکر، چند روز گذشته با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شدیم. نزدیک به هفتاد درصد از بازدیدکننده‌ها افراد عادی و 30 درصد باقی مانده، دوستان نوازنده و مدیران آموزشگاه‌های موسیقی هستند که این اتفاق برایشان بسیار جالب است و از ما حمایت می‌کنند.»
 
لیلا رمضان (پیانیست ایرانی ساکن سوئیس) نیز درباره پیانوهای کارخانه باربد می‌گوید: «بخش اسمبل پیانو که در کارخانه این تولیدکننده پیانو انجام می‌شود تقریباً بیشتر از ۷۰ درصد از پروسه تولید یک پیانو است و کار بسیار پُردقت و مهندسی‌شده‌ای است و من به‌عنوان یک پیانیست ایرانی بسیار مفتخرم که در کشورم پروسه‌ای حرفه‌ای در زمینه تولید پیانو وجود دارد. می‌توان گفت که پیانوهای باربد نسبت به پیانوهای هم قیمت خود از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و مورد توجه و خرسندی بسیاری از اساتید برجسته پیانو در کشورمان هم قرار گرفته است.»
 
این نوازنده برجسته پیانو که معتقد است این موسسه دائماً در حال به روز رسانی خود در کنار متخصصان مطرح جهانی است، می‌گوید: «نکته امیدوارکننده درباره روند کاری این کارخانه این است که دائماً در حال آموزش دیدن و تلاش برای ارتقاء دانش و توانایی فنی خود و درنتیجه کیفیت سازهایشان هستند. به‌عنوان مثال زمستان گذشته از متخصص فرانسوی در تولید، تعمیر و کوک پیانو به نام «ژوئل ژوبه» دعوت شده بود تا در یک اقامت یک‌هفته‌ای در شیراز از کارخانه باربد بازدید کرده و به کارکنان این کارخانه برای ارتقاء دانش و توانایی‌شان آموزش دهد. من با آقای ژوئل ژوبه آشنایی دارم و برای انجام پروژه‌های مختلف از اجرای کنسرت‌ها تا ضبط سی‌دی‌هایم همکاری‌هایی داشته و دارم. ایشان یکی از متخصصان بنام در این زمینه در اروپا هستند که مسئولیت نگهداری، تعمیر و پیانوهای کنسرواتوار عالی شهر لوزان را بر عهده دارند و همچنان با پیانیست‌های برجسته‌ای چون مارتا آرگریچ، نیکلا آنجلیش و برندهای به نامی هم‌چون بوزندُرفر همکاری داشته و دارند. مسلماً همکاری این برند با چنین متخصصانی منجر به بالا رفتن کیفیت تولیداتش خواهد شد. جناب محمد ملازم که مدیر گالری و کارخانه پیانوی باربد هستند، به‌طور مداوم و بسیار سخاوتمندانه از فعالیت‌های موسیقایی کشورمان و به‌خصوص رسیتال‌های پیانیست‌های ایرانی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.»
 
از دیگر فعالیت‌های این موسسه، برگزاری فستیوال دو سالانه پیانو باربد به صورت بین‌المللی در شهر شیراز است که هدف از این رقابت را علاوه بر انگیزه‌بخشی، ایجاد فضای رقابت و ارائه توانایی‌های پیانیست‌های جوان و نوجوان عنوان کرده‌اند و به این ترتیب فرصتی برای ارتقاء سطح آموزش و تحصیل پیانیست‌های مستعد کشور‏مان در مؤسسات و کنسرواتوارهای درجه یک جهان مهیا می‌کنند.
 
سال گذشته اولین دوره این فستیوال در چند مرحله برگزار شد که یک نفر از گروه سنی زیر 18 سال و یک نفر از بالای 18 سال به عنوان برگزیدگان انتخاب و در فستیوالی در فرانسه شرکت کردند و با نوازنده‌های خوب جهانی هم‌نوازی کردند.
 
محمد ملازم درباره برنامه‌های آتی این فستیوال می‌گوید: «ما شورایی را از اساتید برجسته ایرانی تشکیل داده‌ایم و طبق مشورت‌ها قرار شده تعداد برندگان را بیشتر کنیم تا دوستان بیشتری بتوانند از این سیستم استفاده کنند که خبرهای آن اعلام خواهد شد.»
 
نمایشگاه پیانو باربد از روز پنجشنبه ۱۹ مرداد شروع به فعالیت کرده و تا روز  جمعه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در مجتمع مگامال شهرک اکباتان برقرار خواهد بود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 10:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لیلا رمضان: افتخار می‌کنم در کشورم تولید پیانو روندی حرفه‌ای دارد | موسیقی ما