برنامه یاد بعضی نفرات
 
«پایور» در نیاوران کنسرت می دهد

موسیقی ما -  سعید ثابت از شاگردان برجسته زنده یاد استاد فرامرز پایور و سرپرست گروه موسیقی «پایور» در گفتگو با مهر با اشاره به تازه ترین کنسرت این گروه موسیقایی توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته روزهای نهم و دهم شهریورماه تازه ترین کنسرت گروه «پایور» به خوانندگی علیرضا فریدون پور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود. در این کنسرت که در سه بخش برگزار می شود طبق سنوات گذشته در ابتدا تک نوازی تمبک استاد اسماعیلی و در بخش دوم دونوازی تمبک استاد اسماعیلی و سنتور به نوازندگی من اجرا می شود. در بخش سوم هم مطابق روال همیشگی برنامه های ما، گروه نوازی خواهیم داشت که طی آن نوازندگان همیشگی گروه «پایور» به همراه تعدادی دیگر از نوازندگان آثاری را به مخاطبان ارائه می دهند.

وی افزود: اجرای قطعاتی از استادم زنده یاد فرامرز پایور، اجرای آثاری از زنده یاد علی تجویدی و اجرای قطعاتی از ساخته های خودم بخش های مختلفی از کنسرت پیش رو را تشکیل می دهند که امیدوارم بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد. این در حالی است که گروه اجرایی کنسرت نیز اغلب از نوازندگان ثابت گروه «پایور» هستند اما هنرمندانی چون امیرحسین رضا نوازنده تار، هومان رومی نوازنده کمانچه و آزاده شمس به عنوان نوازنده کمانچه ما را در کنسرت پیش رو همراهی می کنند.

ثابت در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: آنچه ما در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می کنیم توجه به آثار استاد فرامرز پایور است که دوست داریم با این شیوه کاری نسل جوان را با آثار ارزشمند این هنرمند بزرگ موسیقی اصیل ایرانی آشنا کنیم. این در حالی است که به طور حتم بر این باوریم نواوری و شناخت ذائقه نسل جوان یکی دیگری از اولویت هایی است که باید به آن توجه بیشتری کرد. به هر حال درست است که تمام تلاش کا بازتاب فعالیت ها و هنرمند ارزشمند استاد پایور است اما باید از مسیر گذشته عبور کنیم و هم طراز با زمانه آثاری را ارائه دهیم که بتواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند. البته این دلیل نمی شود که به بهانه نوآوری راه به بیراهه بگذاریم که مسیرمان را عوض می کند.

گروه «پایور» نام گروه موسیقی ایرانی با سرپرستی زنده یاد فرامرز پایور بوده است که در ابتدا توسط این هنرمند بنیانگذاری شده بود. این گروه با خوانندگان سرشناسی چون عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان همکاری کرده است. گروه «پایور» اکنون به سرپرستی سعید ثابت از شاگردان برجسته استاد پایور فعالیت های خود را با خوانندگان جوان دیگری ادامه می دهد.

منبع: 
جام جم آنلاین
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 02:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پایور» در نیاوران کنسرت می دهد | موسیقی ما