برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه سویسی در تهران اجرا کرد
نواهای کوهستان آلپ در نشست «قهوه و موسیقی»
موسیقی ما - گروه سوئیسی The Quartet Laseyer عصر چهارشنبه 11 مردادماه، برای حضور در نشست «قهوه و موسیقی» به شهر کتاب مرکزی رفتند و در نشستِ قهوه و موسیقی این مجموعه شرکت کردند.
 
«باربارا گیگر هاسر» که کنترباس می‌نوازد و رهبر گروه است، در ابتدای این نشست، گروه را معرفی کرد و گفت: «گروه ما 24 سال است که اجراهای متفاوت دارد و آلبوم منتشر کرده است. در این گروه، «دانیل بوش» آکاردئون، «یوهانسن اسمیش کنز» ویولن و «آلبرت گراف» نیز نوعی سنتور اروپایی می‌نوازند. بسیاری از اسامی قطعاتی که امروز برای شما می‌نوازیم، قابل ترجمه به زبان انگلیسی نیست؛ چرا که ریشه در تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و آداب و رسوم بخش خاصی از سوئیس است و برای فهم معنای آن باید پیشینه تاریخی آن را بدانیم و توضیح همه این‌ها در این زمان و مکان ممکن نیست.»
 
این گروه در مجموع  پنج قطعه را برای حضار اجرا کرد که هر کدام، نزدیک به 2 تا 5 دقیقه طول کشید. اما پیش از آن، آنها درباره نوع پوشش و معنایی که در پس سگک‌های لباس مردان نهفته است، توضیح داد:‌ «در پشت و جلو و روی کفش مردان، نشانه‌هایی می‌بینید که عکس گاو بر روی آنها حک شده است؛ سمبلی برای حفاظت از مردان. روی گوشواره‌ها هم ماری است که دمش را گزیده و کاسه‌ای در ادامه دم آن است که با آن، خامه روی شیر را برمی‌دارند. آن مار هم نگهدارنده مردان از اتفاقات ناخوشایند و بد است. آهنگ‌های ما سبکی قدیمی و فولکلور دارد و مربوط به بخش شرقی سوئیس می‌شود و به خصوص از نواهای کوهستان آلپ الهام گرفته شده؛ نواهایی که برای ما بسیار کهن و بسیار مهم است. قرن‌ها قبل در این منطقه از سوئیس، فقط مردان بودند که بیرون از خانه کار می‌کردند و به همین دلیل، لباس‌ آنها از تزئینات بیشتری برخوردار بوده است. در حالی که لباس کار زنان، همین اندازه ساده و بی‌تکلف بوده است. البته لباس میهمانی زنان بسیار پرزرق و برق و سنگین و گرم است به همین دلیل اصلاً آن را به ایران نیاوردیم!»
 
اعضای گروه the quartet laseyer تاکنون هفت سی‌دی منتشر کرده‌اند و در این مراسم اعلام کردند که به غیر از یک یا دو آلبوم آن‌ها، باقی آثارشان به صورت رایگان قابل دانلود است و ایرانیان علاقه‌مند می‌توانند آثار آنها را دانلود و گوش کنند.
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 18:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نواهای کوهستان آلپ در نشست «قهوه و موسیقی» | موسیقی ما