برنامه یاد بعضی نفرات
 
صدای گرم موسیقی جنوب خاموش شد
«محمود جهان» به دلیل عارضه قلبی درگذشت
موسیقی ما - «محمود جهان»، خواننده پیشکسوت جنوبی، ظهر امروز هشتم مردادماه به دلیل عارضه قلبی در شهرستان ماهشهر درگذشت. این هنرمند مطرح موسیقی نواحی ایران برای اجرای کنسرتی به مناسبت ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) در ماهشهر به سر می برد که متأسفانه در یکی از بیمارستان‌های این شهر جان به جان آفرین تسلیم کرد محسن آقایی ،سرپرست گروه آوای موج، که محمود جهان خوانندگی آن را برعهده دارد ضمن اعلام خبر درگذشت این خواننده بوشهری گفت:«متأسفانه ساعتی قبل محمود جهان، خواننده‌ خوب جنوبی به دلیل عارضه‌ قلبی دار فانی را وداع گفت. صبح امروز برای کنسرتی که 19 مرداد در پیش داریم با هم در تماس بودیم و ایشان مشکلی نداشت اما ساعتی قبل به دلیل عارضه‌ قلبی که مدت‌ها از آن رنج می‌برد، به مشکل برخورده و دچار ایست قلبی می‌شود.» این موزیسین همچنین عنوان کرد:«امروز قرار بود محمود جهان به همراه گروه دیگری در ماهشهر به اجرای برنامه بپردازد که این اتفاق افتاد.»

محمود جهان (پولادی) در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمد. او کارمند بازنشسته شرکت نفت بود. تک پسر او امید جهان است که او نیز مانند پدر اهل موسیقی است. پدر جهان که اهل تنگستان بوشهر بود شروه‌خوانی می‌کرد و از جمله چهره‌های شناخته‌شده این شهر بود. او در ابتدای انقلاب با اجرای ترانه یا الله یا خدا در برابر بنیانگذار انقلاب اسلامی نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی را به نمایش گذاشت. این خواننده محبوب بندری‌خوان در سال ۱۳۵۵ توسط آقای بهمن خوش‌خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و برای اولین‌بار با هدف انتشار آلبوم در استودیو ۴ اثر ارکستری ضبط کرد. از سال ۱۳۶۶ تا امروز ۳۲ کاست از جهان در بازار ارائه شده و محبوب‌ترین آثار او عبارتند از: هله دان، یاد کارون، پریای دریا و ای واله. او  قرار بود هفته آینده به همراه گروه «آوای موج» در تالار وحدت تهران برنامه داشته باشد و در اولین کنسرت پسرش امید جهان هم به همراه او روی صحنه رفت.

طی ساعات اخیر هم دکتر «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه جمعی از موزیسین‌ها پیام‌های تسلیتی برای درگذشت محمود جهان منتشر کردند.
 
سایت «موسیقی ما» این ضایعه را به خانواده مرحوم جهان و جامعه موسیقی تسلیت می‌گوید.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 17:31

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 8 مرداد 1396 - 20:59

عرض تسلیت خدمت خانواده استاد جهان...روحشون شاد واقعا مرد شریف و با انرژی مثبت و با مرام و سخته باور مرگ ناگهانی ایشون...ما جز خوبی چیزی ندیدیم از ایشون ...خدا بیامرزه همه رفتگان رو...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمود جهان» به دلیل عارضه قلبی درگذشت | موسیقی ما