برنامه یاد بعضی نفرات
 
رهبر ارکستر ملی ایران در سوگ پدر
«حسین شهبازیان» درگذشت
موسیقی ما - «حسین شهبازیان» نوازنده، مدرس موسیقی و رهبر ارکستر و پدر «فریدون شهبازیان» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر ملی ایران، درگذشت.
 
«حسین شهبازیان» متولد سال 1298 در تهران بود. او از هفده سالگى فراگیرى ویولن را در کلاس استاد ضیاء سیحون اغاز کرد و در ادامه به  کلاس درس استاد ابوالحسن صبا رفت تا ردیف‏هاى موسیقى ایرانی را بیاموزد. پس از آن براى یادگیرى بیشتر و آشنایى با سبک‏هاى مختلف موسیقى، سال‌های متوالى در کلاس استادان خارجى و ایرانى به آموختن موسیقى کلاسیک پرداخت و خود در این زمان به مرحله‏اى رسیده بود که مى‏توانست شاگرد تربیت کند و به عنوان معلم به پرورش هنرجویان موسیقی بپردازد.
 
 با افتتاح فرستنده رادیو، شهبازیان سال‏هاى زیادى به عنوان نوازنده و رهبر ارکستر شماره 3 رادیو ایران فعالیت داشته و با خوانندگان بسیارى همکاری کرده است. او کارمند وزارت فرهنگ و به عنوان معلم و هنرآموز موسیقى تا زمان بازنشستگى بود. همچنین در کنار تدریس، به آهنگسازى و تشکیل ارکستر می‌پرداخت. فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران فرزند ارشد حسین شهبازیان است.

در پی درگذشت این هنرمند، چهره‌هایی چون محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی)، علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی)، بهرام جمالی (مدیر عامل انجمن موسیقی ایران) و عباس محمدی (مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری) در پیام‌هایی این ضایعه را به فریدون شهبازیان تسلیت گفتند.

سایت «موسیقی ما» این ضایعه را به رهبر ارکستر ملی ایران و خانواده شهبازیان تسلیت می‌گوید.
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 11:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسین شهبازیان» درگذشت | موسیقی ما