برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهدی وجدانی تلفیقی از موسیقی ایران، ارمنستان و ترکیه را به صحنه می‌برد

موسیقی ما - مهدی وجدانی درباره این کنسرت گفت: عنوان کنسرت آنسامبل ما "حس مشترک" است. اجرای 12 مردادماه تا حدودی مشابه کنسرت سال گذشته ما است، اما با ساختار و سازبندی جدید شامل پیانو، ویولن‌سل، ویولن، قانون و سازهای کوبه‌ای.

وی افزود: موسیقی آنسامبل "نوای صلح" در کنسرت پیش رو، تلفیقی از موسیقی سه منطقه ایران، ارمنستان و ترکیه است. در این میان نقش موسیقی ترک پررنگ‌تر از موسیقی ایران و ارمنستان است، اما باید توجه کرد که موسیقی آنسامبل ما موسیقی ترکی استانبولی نیست و در آن فقط از المان‌ها و نشانه‌های موسیقی ترک استفاده شده است.

سرپرست آنسامبل "نوای صلح" در خصوص روند تمرین‌های این آنسامبل اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز تقریباً قطعات ما در تمرین‌ها درآمده و فرم استاندارد کارمان رعایت شده است. از هفته جاری در تمرینات به سراغ ریزه‌کاری‌های اجرای‌مان می‌رویم و روی نکات ریز تمرکز خواهیم کرد چون به نظر ما ریزه‌کاری‌های موسیقی و حتی سکوت‌های اجرا هم اهمیت دارد و نباید به شکل یکنواخت اجرا شود.

وجدانی ادامه داد: ما در تمرین‌ها چارچوبی را برای هر قطعه داریم که قطعه را بر اساس همان چارچوب بسط و گسترش می‌دهیم و برای آن هارمونی ایجاد می‌کنیم و از این طریق به آن‌چه مد نظرمان هست می‌رسیم و آماده اجرا می‌شویم.

سرپرست آنسامبل "نوای صلح" اعضای این آنسامبل را برای کنسرت 12 مرداد این‌گونه معرفی کرد: در این کنسرت من به‌عنوان نوازنده پیانو حضور دارم و سامان محمدنبی (ویولن)، صدا سدیفی (قانون)، هومن دلنوازی (تار)، سپینود میرزایی (ویولن‌سل) و آیدا امیری‌مقدم (سازهای کوبه‌ای) سایر اعضای آنسامبل را تشکیل می‌دهند.

وجدانی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد اجراهای کم آنسامبل "نوای صلح" توضیح داد: ما هم می‌توانیم مثل خیلی از گروه‌های دیگر مرتباً روی صحنه باشیم ولی برای کارمان یک هدف‌گذاری داریم و آن‌چه که بهش پای‌بند هستیم، احترام به شعور مخاطب است. به همین خاطر دوست داریم اگر روی صحنه می‌رویم، یک کار نو با ریزه‌کاری‌های زیاد و ساختاری حرفه‌ای به مخاطب عرضه کنیم.

وجدانی در پایان برنامه‌های آتی آنسامبل "نوای صلح" را این‌گونه تشریح کرد: احترام به شعور مخاطب و همچنین دغدغه‌های کاری من باعث می‌شود آنسامبل ما در سال اجراهای زیادی نداشته باشد، اما خوشبختانه تا پایان سال جاری 3 اجرای دیگر در تهران خواهیم داشت و برای اجراهای خارج از کشور هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تازه‌ترین اجرای آنسامبل "نوای صلح" ساعت 21 پنجشنبه 12 مرداد با مدیریت اجرایی مسعود الهیاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 01:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی وجدانی تلفیقی از موسیقی ایران، ارمنستان و ترکیه را به صحنه می‌برد | موسیقی ما