برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای حضور در فستيوال پلاژ موزيكال بانگور
برندگان اعزامی جايزه «پيانوى باربد» به پاريس رسيدند
موسیقی ما - برندگان جایزه بین‌المللی پیانوی باربد، اشکان لایق و محمدجواد بهرامی که از سوی این فستیوال به فرانسه اعزام شدند.
 
به نقل از آرش اسماعیلی (دبیرهنری فستیوال پیانوی باربد) حضور در فستيوال پلاژ موزيكال در بل ايل فرانسه و شرکت در مستر کلاس‌های پیانو و موسیقی مجلسی این فستيوال، بخشى از جوايز برندگان نهايى نخستين دوره جايزه بين‌المللى پيانوى باربد است كه ٢٢ تا ٢٤ دى ماه سال گذشته (1395) در شهر شيراز برگزار شد.
 
اين جايزه با ارسال ١٠٧ ويدئو از نمونه اجراى پيانيست‌هاى نوجوان و جوان ايرانى و نيز شركت‌كنندگانى از اكراين و ارمنستان آغاز به كار كرد و پس از بازبينى نمونه‌هاى اجرا توسط كريستوف بوكودجيان، كارين ظريفيان و ليلا رمضان، ٢٠ منتخب مرحله دوم آن به شيراز فراخوانده شدند.
 
از ميان اين پيانيست‌هاى مستعد كه طى سه روز حضور در شيراز، از مستركلاس كريستوف بوكودجيان (استاد كنسرواتوار شهر پاريس) بهره‌مند شدند، ١٠ نفر در قالب دو گروه سنى، به مرحله نهايى راه يافتند. پس از مرحله نهايى كه به اجراى عمومى اين نوازندگان اختصاص داشت، در گروه سنى الف (١١ تا ١٨ سال) بابك رشيديان و محمدجواد بهرامى (ذخيره) و در گروه سنى ب (١٨ تا ٣٥ سال) اشكان لايق و متين لادانى (ذخيره) به عنوان برندگان نهايى معرفى شدند.
 
با جايگزينى محمدجواد بهرامى به‌جاى بابك رشيديان، اشكان لايق و محمد جواد بهرامى به عنوان نمايندگان جایزه پيانوى باربد در فستيوال پلاژ موزيكال بانگور، به فرانسه اعزام شدند. نمايندگان جايزه پيانوى باربد در اين فستيوال علاوه بر حضور در مستركلاس‌های روزانه كارين ظريفيان و حضور افتخارى در كلاس‌های پيانيست‌های برجسته چون ژان-مارك لوئيزادا (فرانسه)، ماریا پروتا (ایتالیا) و الکساندر گاسپاروف (روسیه)، فرصت كار روى آثار فيليپ هرسان (آهنگساز معاصر فرانسوى) تحت هدايت و نظارت خود آهنگساز را نيز خواهند داشت و از مستر کلاس‌های موسیقی مجلسی کریستف بو (ویولونسلیست فرانسوی) بهره خواهند برد.
 
همچنين، در برنامه اجراهاى رسمی فستيوال، سه شنبه 3 مرداد به اجرای برگزیدگان جایزه باربد و ليلا رمضان، مدير هنرى اين جايزه اختصاص يافته است.

جايزه پيانوى باربد به عنوان نخستين جايزه بين‌المللى خصوصى كشور در حوزه موسيقى، به صورت دوسالانه، در شيراز برگزار مى‌شود و فستيوال پلاژ موزيكال بانگور از ١٥ تا ٢٧ جولاى ٢٠١٧ مقارن با ٢٣ تير تا ٤ مرداد ٩٦ در بل ايل فرانسه برگزار مى‌شود.
 
كليه هزينه‌هاى برگزارى اين جايزه، از جمله رفت و آمد بين‌المللى و داخلى، اسكان، تغذيه و شهريه نمايندگان باربد در فرانسه را كارخانه و گالرى پيانوى باربد به مديريت محمد ملازم متقبل شده است. دومين دوره جايزه بین‌المللی پیانوی باربد، آبان ماه ٩٧ در شهر شيراز برگزار خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396 - 16:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برندگان اعزامی جايزه «پيانوى باربد» به پاريس رسيدند | موسیقی ما