برنامه یاد بعضی نفرات
 
دهم و یازدهم تیر ماه با رهبری فریدون شهبازیان
ارکستر ملی با همراهی «علی‌اصغر شاه زیدی» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - ارکستر ملی ایران به رهبری «فریدون شهبازیان» در اولین اجرای تابستانه خود در شهر اصفهان و در عمارت چهلستون روی صحنه می‌رود. خواننده‌ی کنسرت جدید ارکستر ملی ایران «علی اصغر شاهزیدی» است.
 
به گزارش «موسیقی ما»، قطعات این اجرا از ساخته‌های فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی و تصنیف‌هایی از آلبوم‌های «چرخ گردون» و «سروش آسمانی» است. سروش آسمانی، کاخ بلند، جام مدهوشی و سرو دلجوی و همچنین به یاد صبا، سرود گل، سبکبال، پرلود گریز و پرلود جام تهی و شوشتری برای ویلون و ارکستر با تکنوازی علیرضا خلج اسماعیلی از دیگر قطعاتی هستند که در این برنامه اجرا می‌شوند.
 
ارکستر ملی ایران که اجرای برنامه در مراکز استان‌ها را در دستور کار دارد، با همکاری دفتر تخصصی موسیقی هنر سرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و بنیاد رودکی، دهم و یازدهم تیرماه میزبان هنردوستان اصفهانی است.
 
«علی‌اصغر شاهزیدی» خواننده این اجرای ارکستر ملی ایران، مدرس آواز و ردیف‌دان، متولد سال ۱۳۲۷ در اصفهان است. او در جوانی به محضر استاد آواز جلال تاج اصفهانی راه یافت و به مدت یازده سال به طور مستمر از او تعلیم گرفت. شاهزیدی علاوه بر تسلطی که به آواز ایرانی دارد با نواختن نی آشنایی بسیار دارد. از جمله افتحارات او می‌توان به کسب رتبه‌ نخست در رشته‌ آواز در دومین آزمون سراسری باربد اشاره کرد.
 
اجرای ارکستر ملی ایران، 10 و 11 تیرماه از ساعت 21 و در عمارت چهلستون، همزمان با جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان است. خرید بلیت این کنسرت از سایت navayemehr.ir امکان‌پذیر است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1396 - 16:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر ملی با همراهی «علی‌اصغر شاه زیدی» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما