برنامه یاد بعضی نفرات
 
به سرپرستی شهریار بلوچستانی
«کاغذ رنگی» در جشنواره بین‌المللی گرجستان شرکت می‌کند
موسیقی ما - گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» و با مدیریت «مژگان کیانی» به نمایندگی از ایران یکشنبه 28 خرداد ماه جاری (18 ژوئن 2017) در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور گرجستان برنامه اجرا می‌کند.

گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در سال ۱۳۹۲ با هدف پرورش خلاقیت و استفاده از استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان از طیف سنی چهار تا سیزده سال، در شهر اصفهان تأسیس شد.  

«شهریار بلوچستانی» در یادداشت کوتاهی که نوشته است در مورد مهم‌ترین اهداف تأسیس گروه موسیقی «کاغذ رنگی» نوشته است: «با توجه به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه هر کشوری محسوب می‌شوند، اول ایجاد علاقه و شادی در آنها دوم جهت‌دهی تفکرات و رفتار جمعی در فرآیند آموزش موسیقی به آنان، همچنین آماده‌سازی بچه‌ها برای اینکه کارزار زندگی را به هنر زندگی کردن تبدیل نمایند و بلاخره معرفی تنبک به عنوان معتبرترین و اصلی‌ترین ساز کوبه‌ای با دیرینه پایدار که بنا و فلسفه وجودی آن استفاده از ریتم برای کودکان است. خصوصیت بارز گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در این است که از هیچ  ساز ملودی به جز  طنین و نفس خود بچه‌ها استفاده نمی‌شود و خالص و ناب است  و موسیقی را  کودکان  اجرا می‌کنند اما  کودکانه نیست. قطعات از نوع دو تا چهار خطی طراحی گردیده‌اند و از تنبک برای ارائه ریتم در ایجاد گروه موسیقی «کاغذ رنگی» استفاده شده است. با آرزوی روزهای سرشار از سلامت و نیکویی برای همه کودکان و نونهالان سراسر جهان.»

«شهریار بلوچستانی» در سال 1354 در شهر اصفهان متولد شده است و تحصیلاتش در رشته مهندسی الکترونیک و کارشناس ارشد ادبیات فارسی است. او موسیقی را از سال 1368 با ساز تنبک شروع کرد و ثمره آن هشت دوره رتبه ممتاز در جشنواره موسیقی فجر کشوری است. انتشار 2 کتاب 14 قطعه تنبک نوازی و 8/6 تم از آثار اوست. این هنرمند، آواز را در سال 1369 با تیتراژ برنامه رادیویی «امیدهای فردا» شروع کرد و سپس نزد استاد «علی تجویدی»، استاد «محمد طاهرپور»، استاد «همایون خرم» و استاد «محمد رضا شجریان» دوره‌های آوازی را طی کرد.  

از بلوچستانی آلبوم‌های «شوق وصال»، «تیامی»، «آسمان شب»، «اشک من هویدا شد» منتشر شده و در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، تاجیکستان، هلند، اسلوونی، کرواسی، امارات، روسیه، ترکیه، و بلژیک در قالب کنسرت، به اجرای برنامه پرداخته است.

اعضای گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور گرجستان عبارتند از: شهریار بلوچستانی: مدیر هنری، خواننده و نوازنده تنبک، متین جانقربان: نوازنده تنبک، بردیا بلوچستانی: نوازنده تنبک، بردیا رحیمی‌مقدم: نوازنده تنبک و پیانو، بامداد شفیعیان: نوازنده تنبک، آرش رحیمی: نوازنده تنبک، محمد متین امامی: نوازنده تنبک، آرین صابوری‌نیا: خواننده، آدرینا رزاقی: خواننده. همراهان: سید امرحسین بشارتفر، سپهر محمدتقی شیرازی، آریانا باقری طادی و پارسا ضیایی.
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 16:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کاغذ رنگی» در جشنواره بین‌المللی گرجستان شرکت می‌کند | موسیقی ما