برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه‌ی تولد فریدون شهبازیان
او که وجودش سرشار از ملودی‌های زیباست

وحید موسائیان
[ نویسنده و کارگردان سینما ]


 
«فریدون شهبازیان» تاکنون به عنوان آهنگساز در 9 اثر من حضور داشته است و این افتخار را داشته‌ام تا در فیلم‌های بلند، کوتاه و مستندم از حضورش استفاده کنم و بنابراین به شکلی قطعی می‌توانم بگویم، ایشان جزو نوادر موسیقی ایران است  و وجودشان سرشار از ملودی‌های زیباست و در عین حال درکی زیبا و حقیقی از هنر دارند. او همان‌طور که موسیقی را می‌شناسد که گواه آن خلق قطعاتِ ماندگار بسیاری است، تصویر و سینما و ادبیات را نیز می‌شناسد و به همین خاطر زمانی که به عنوانِ آهنگساز در یک اثر حضور دارد، باعثِ تعالی آن اثر سینمایی و ارتباط بیشتر مخاطب با فضای داستانِ اثر می‌شود.  

او زندگی خود را از عنفوانِ جوانی تاکنون صرفِ هنر کرده است و این اقبال بزرگی برای کسی است که در هر زمینه‌ای با او همکاری می‌کند. حضورِ او در یک اثرِ سینمایی، سبب می‌شود تا فیلم‌ساز به منبعی غنی دست پیدا کند و در حضورِ او با خیالی آسوده‌تر داستانش را به تصویر بکشد و این اطمینان را داشته باشد تا به زبانِ مشترکی با او دست پیدا کند. همکاری طولانی‌‌‌مدت و پیوسته‌ی من با ایشان، در کنار تمامِ حُسن‌هایی که داشته، سبب شده تا ارتباطی درونی بین‌مان شکل گیرد و برهمین اساس، من از همان زمانی که ایده‌ی یک اثر سینمایی به ذهنم می‌رسد با او  صحبت می‌کنم و در تمام مراحل نوشتن فیلم‌نامه تا زمان تصویربرداری و اجرا از حضورش بهره می‌گیرم و همین ارتباط نزدیک سبب می‌شود تا زبانِ موسیقایی که در ذهن ایشان وجود دارد، قبل از ساختِ اثر سمت و سوی خود را پیدا کند و معمولا آنچه خلق می‌‌کند، فراتر از انتظار من است.

پروسه‌ی خلقِ موسیقی توسطِ ایشان به اندازه‌ای با مهارت و درکِ بالا همراه است که من به عنوان یک فیلم‌ساز، بهترین و شیرین‌ترین لحظاتِ خلقِ یک اثر سینمایی را از زمانِ نگارش تا تصویر تدوین، زمانی طی می‌کنم که قرار است اثرِ خلق شده توسط ایشان روی تصویر بنشیند. 
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1396 - 16:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود او که وجودش سرشار از ملودی‌های زیباست | موسیقی ما