برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط انتشارات ماهور و پس از سه سال
«باغ بی برگی» کارن کیهانی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «باغ بی برگی» به آهنگسازی کارن کیهانی توسط انتشارات ماهور منتشر شد. این آلبوم که با فاصله‌ی سه سال از مجموعه‌ی قبلی کیهانی منتشر شده است، گزیده‌ای از آثار این آهنگساز است که در فاصله‌ی سال‌های 1392 تا 1395 خورشیدی، نوشته، اجرا و ضبط شده و به انتخاب خود آهنگساز در یک مجموعه گنجانده شده‌اند. 
 
این آلبوم شامل 6 اثر با عناوین روی جادۀ نمناک برای پیانو، آخرین قطرۀ صد برای ویلن ویلنسل، و می‌بیند صدایی نیست برای ترومبون سولو، باغ بی برگی برای هارپ سولو، هجرانی برای فلوت و پیانو، نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود برای سنتور و آنسامبل بزرگ هستند. این 6 اثر متعلق به دو مجموعۀ تک‌گویی‌های شبانه و جباب‌ها از دوره های کاری مختلف آهنگساز هستند.
 
در میان آثار ارائه شده در این آلبوم، نام دو قطعه بیش از بقیه در سال‌های قبل شنیده شده است؛ یکی قطعه‌ی باغ بی برگی برای هارپ، که دو سال پیش کاندیدای جایزه‌ی آهنگسازیUSIHCC  (جایزۀ مهم آهنگسازی برای ساز هارپ با مدیریت سوزانا مَک دونالد) شد و در اردیبهشت‌ماه سال جاری این قطعه توسط بریجت کیبی (هارپیست مشهور نیویورکی) در فستیوال معتبر ماتا در شهر نیویورک به اجرا در آمد.
 
«نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود»، دیگر اثر بیشتر شناخته شده این آلبوم است که در سال 2013 میلادی به سفارش آنسامبل سوییسی ماتکا برای سنتور و آنسامبل نوشته شد و پس از اجرای نخست در ژنو (به رهبری النا شوارز)، توسط آنسامبل دیورتیمنتو میلان در بینال موسیقی ونیز، فستیوال اَپرتو، و فصل کنسرتی روندو، به رهبری سندرو گُرلی، اجراهای موفقی را تجربه کرد. این قطعه، سال گذشته به عنوان یکی از منتخبین انجمن آهنگسازان آمریکا SCI در آلبوم Modes توسط نشر Navona Records منتشر شد. در ضبط حاضر این قطعه در آلبوم باغ بی برگی، کارن کیهانی خود، نوازندۀ سنتور نیز بوده ‌است.
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 - 13:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «باغ بی برگی» کارن کیهانی منتشر شد | موسیقی ما