برنامه یاد بعضی نفرات
 
اینستالیشن عمر خیام اثر آرش فناییان گشایش یافت
روایتگر فلسفه تکرار
موسیقی ما - آیین گشایش اینستالیشن «عمرخیام» با طراحی، کارگردانی و آهنگسازی «آرش فناییان» عصر 4 خرداد با هدف معرفی اندیشه‌ها و شخصیت حکیم عمر خیام و با مشارکت شهر کتاب الف با اجرای قطعه‌ای زنده به نام galaxy  و میمودرامی به نام outgrowth اجرا شد.
 
«آرش فنائیان» با اشاره به این نکته که این اینستالیشن درباره عمرخیام نیست بلکه حکیم ، این اثررا سبب شده‌اند، گفت:«دراین اینستالیشن درختانی را می‌بینیم که ریشه در آسمان و شاخه در زمین دارند، پردیس هم الهام گرفته از اندیشه‌های خیام است، همچنین صورفلکی نیز که درآن مشاهده می‌شوند؛ اشاره‌ای به اختر شناس بودن خیام وآسمان دارند. قطعه‌ی بی کلام galaxy هم روایت‌گرفلسفه تکرار است و میمودرام outgrowth با بازی «دنیا روحانی» نیز، گشایش و مسیر رنج‌بار باروری را به نمایش می‌گذارد؛ انگارکه نیست هرچه درعالم هست/ پندارکه هست هرچه درعالم نیست.»

این اینستالیشن ، دومین اثراز مجموعه اینستالیشن‌های شعرای کلاسیک جهان است و آرش فنائیان پیش ازاین پروژه‌ی «رومی» را درآذرماه سال 94 و همزمان با هفته بزرگداشت مولانا در قونیه، اجرا کرده است. ساخت درخت‌های پردیس این اینستالیشن توسط «بهنام معیریان» صورت گرفته و خوش‌نویسی خط گوتیک، لاتین و پارسی آن نیزکار «الهام دهقان نیری» است . کیانا وحیدی منش، دنیا روحانی، مهرسا دبیری، بابک قاسم زاده اصل، سامان دلدار، رویا شاهنده، مونا مجاوری، کیمیا اوجبی، امیرمحمد امیدواران، ماهگل احمدی، بصیراحسانی و سوگل سلیمانی از جمله هنرمندانی هستند که در اجرای این آیین با فنائیان همکاری کرده‌اند.
 
این آیین تا 19 خرداد درشهرکتاب الف درمعرض دیدعموم خواهد بود واجرای آیین آن نیزدرساعت 7 عصرروزهای 18 و19 خرداد تکرارخواهد شد. علاقمندان برای دیدن این آیین می‌توانند ساعت ۷ عصر روز‌های یاد شده به  شهرکتاب الف (واقع در زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی ، میدان الف، خیابان الف شمالی، پلاک ۱) مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 15:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایتگر فلسفه تکرار | موسیقی ما