برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز و مدیر هنری آلبوم «هوادار» به سایت «موسیقی ما» گفت
بهنام کریمی: شهرام میرجلالی پرورش‌یافته مکتب موسیقی سنتی است
موسیقی ما – آلبوم «هوادار» با صدای «شهرام میرجلالی» روز پنجم خرداد منتشر خواهد شد. این خواننده روز جمعه پنجم خرداد از مجموعه جدیدش رونمایی می‌کند. این مراسم از ساعت 16:30 در فرهنگسرای نیاوران با حضور عوامل توليد آلبوم، چهره‌های فرهنگی و هنری و دوستداران شهرام میرجلالی برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است. این آلبوم شامل چهارده قطعه است و به تهیه‌کنندگی «علیشاه صمدی» از سوی شرکت «طنین آهنگ پارس» به مديريت بهنام كريمی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. در اين آلبوم که یکی از مجموعه‌های پرستاره موسیقی پاپ است جمعی از هنرمندان سرشناس ترانه و موسیقی حضور دارند. بهنام کریمی كه علاوه بر مدیریت هنری آهنگسازی اغلب قطعات را هم بر عهده داشته، محمد علیزاده، شهاب رمضان، میلاد ترابی، مهرزاد امیرخانی، محمد کاظمی، کوشان حداد، شهاب اکبری، سعيد زمانی، حامد برادران، صابر قدیمی، بهروز کشاورز، سیاوش صدری، امیرحسین اکبرشاهی، ناصر حامدی و آرش پاكزاد  از جمله هنرمندان حاضر در این آلبوم هستند.

در آستانه انتشار آلبوم هوادار با بهنام کریمی گفتگویی انجام دادیم و او درباره جزئیات فعالیتش در عرصه مدیریت شرکت طنین آهنگ پارس و همچنین روند فعالیت‌هایش با شهرام میرجلالی جزئیاتی را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید:

*چه شد که به فکر تأسیس موسسه فرهنگی هنری طنین آهنگ پارس افتادید؟
لازم به توضیح است که من همیشه در کنار نوازندگی و آهنگسازی و تنظیم موسیقی که امور مستقیم تولید یک قطعه موسیقی هستند، به امور مدیریتی هم همیشه علاقه داشتم. این توانایی را هم در خودم می‌دیدم که بتوانم در این بخش هم به شکل جدی‌تر ورود کنم و همین برای من انگیزه شد که موسسه فرهنگی هنری طنین آهنگ پارس را تأسیس کنم.

*تا کنون چه کارهایی در این موسسه انجام داده‌اید و چه اهدافی دارید؟
تأسیس موسسه طنین آهنگ پارس بر مبنای این دیدگاه بود که یک هنرمند، دغدغه‌های اهالی موسیقی را بهتر متوجه می‌شود چون از صمیم قلب همه مشکلات را لمس کرده است. هدفم هم این بود که پایگاهی برای هنرمندان و جوانانی داشته باشم که با اشتیاق به سمت موسیقی می‌آیند. فقط هدف من و موسسه‌ام حمایت از خواننده‌ها نیست و در کنار همه دوستان آهنگساز، تنظیم‌کننده، ترانه‌سرا و نوازنده و... می‌خواهیم که اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. در حقیقت هدف من زیرساخت بود تا در یک مدت زمان معین، خروجی مشخص و موفقی داشته باشم. طی یک سال اخیر که از عمر موسسه می‌گذرد با تمرکز بر بخش تولید موسیقی سعی کردیم خروجی‌های خوبی را ارائه کنیم تا ضمن سلیقه‌سازی برای عموم جامعه، بتوانیم موسیقی استانداردی را تولید کنیم. انشاالله امسال خروجی‌های موسسه طنین آهنگ پارس را خواهید دید و امیدوارم که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند. اولین مجموعه‌ای که به زودی منتشر می‌شود و مراسم رونمایی آن جمعه پنجم خرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، آلبوم هوادار با صدای شهرام میرجلالی است. خواننده‌ای که خودم به شخصه از همکاری با او در بُعد تکنیکی و فنی صدا و همچنین بُعد احساسی و اخلاقی لذت می‌برم. به مخاطبان عزیز پیشنهاد می‌کنم آلبوم هوادار را گوش کنند و حمایت‌هایشان را از این مجموعه پرستاره و این خواننده جوان دریغ نکنند.
 
*پیش از عید نوروز قطعه یه تصمیم تازه را منتشر کردید که از لحاظ ملودی و تنظیم نسبت به سایر کارهای شهرام میرجلالی تفاوت‌هایی داشت. کمی درباره این قطعه برای ما بگویید و چه شد این فضا را انتخاب کردید؟
در مورد قطعه یه تصمیم تازه باید بگویم که با توجه به کارهایی که با شهرام تولید کرده بودیم دیدیم او می‌تواند چنین ملودی را به خوبی اجرا کند. ملودی قطعه یه تصمیم تازه فراز و فرودهایی داشت که شهرام میرجلالی به خوبی از پس اجرای آن برآمد و مورد توجه دوستان زیادی قرار گرفت.

*به نظر می‌آید شهرام میرجلالی خواننده ریسک‌پذیری باشد.
همینطور است چون او در مکتب موسیقی سنتی پرورش یافته است. او شاگرد یکی از بهترین اساتید آواز اصیل ایرانی استاد «رامبد صدیف» بوده و آواز سنتی را فرا گرفته است. همین‌ که او تصمیم گرفته با استفاده از توانایی‌هایی که در حوزه سنتی فرا گرفته، فضای موسیقی‌ خود را تغییر دهد ریسک‌پذیری بالای او را نشان می‌دهد. این یک نکته حساس است و در انتخاب موسیقی‌هایی که او اجرا می‌کند باید دقت کنیم.

*قطعه «روزا میگذرن» هم فضای پرانرژی داشت و کلاً مدل‌های مختلف تنظیم در کارهای شهرام وجود دارد.
سعی می‌کنیم با درنظر گرفتن مخاطب و حس وظیفه تولید موسیقی خوب، به تولید قطعات جدید بپردازیم. سیاست کلی شخص من به این صورت است که با تولید موسیقی خوب و تبلیغات مناسب شأن مخاطبان را در نظر بگیریم. این روزها می‌بینیم که موسیقی‌های نه‌چندان خوب با تبلیغات پرهزینه سلیقه مخاطب را به جایی می‌برد که بازگشت از آن سخت است. باید همه هنرمندانی که دغدغه دارند از همدیگر حمایت کنند تا بتوانیم موسیقی خوب از لحاظ فنی و کیفی را تولید کنیم.

*فکر می‌کنید آلبوم هوادار با این تعداد چهره‌های مطرح که در بخش موسیقی و ترانه‌اش حضور دارند در میان مخاطبان هم موفق باشد؟
هدف ما در آلبوم هوادار به تهیه‌کنندگی علیشاه صمدی ارائه موسیقی استاندارد بوده است. برای تولید موسیقی هزینه‌ کافی شده و با بهترین‌های ترانه ، موسیقی و تنظیم همکاری کرده‌ایم. همگی صاحب رزومه هستند و کارهای هیت و مگاهیت زیادی دارند. آثاری که در آلبوم شهرام میرجلالی به گوش مخاطب می‌رسد توسط کسانی تولید شده دغدغه مخاطب و کیفیت دارند. پیش‌بینی من این است که آلبوم هوادار موفق می‌شود و در کنار تیم تولید حرفه ای، خواننده خوبی داریم که به خوبی توانسته از پس کار بر بیاید. اما قضاوت اصلی را به مخاطبان واگذار می‌کنم و از روز جمعه در مراسم رونمایی منتظر حضور دیدگاه‌های این عزیزان هستیم.

*برنامه‌های آینده شما و شهرام میرجلالی چیست؟
روز جمعه مراسم رونمایی آلبوم با حضور عوامل تولید آلبوم و چند تن از هنرمندان سرشناس عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر کشور برگزار می‌شود. در ادامه ماه مبارک رمضان را پیش‌رو داریم و قطعه‌ای برای این ماه عزیز در دست تولید می باشد که مراحل پایانی آن طی می‌شود. در روز عید سعید فطر هم با یک قطعه شاد در خدمت مخاطبان خواهیم بود. این روال پرکار را تا مردادماه ادامه می‌دهیم و انشاالله اولین کنسرت آلبوم «هوادار» را در این ماه برگزار می‌کنیم و شهرام میرجلالی با هوادارانش دیدار خواهد کرد.

*کمی هم در مورد مراسم رونمایی این آلبوم که جمعه برگزار می‌شود برای ما بگویید.
متأسفانه این روزها در موسیقی ایران مراسم رونمایی یا اصطلاحاً اوپنینگ یک آلبوم با کلیشه‌های زیاد برگزار می‌شود. اما ما برای مراسم آلبوم هوادار با صدای شهرام میرجلالی سعی کرده‌ایم این کلیشه‌ها را از بین ببریم. مهمترین بخش این برنامه اجرای زنده شهرام میرجلالی با فضایی کاملاً متفاوت نسبت به قطعاتی است که از او شنیده‌اید. از سوی دیگر سایر بخش‌های این مراسم هم نظیر پرسش و پاسخ خبرنگاران هم با برنامه‌های مشابه تفاوت دارد. از طریق این رسانه از تمامی هواداران شهرام میرجلالی که این روزها با تأسیس کانون هواداران او در فضای مجازی کنار ما هستند و همچنین سایر مخاطبان دعوت می‌کنم تا در این برنامه حاضر شوند. ورود برای همه علاقه‌مندان به این مراسم آزاد است.

*با خواننده‌های دیگر هم در موسسه خود همکاری دارید؟
همانطور که در سوال اول بیان کردم می‌خواهیم موسسه طنین آهنگ پارس پایگاهی برای هنرمندان جوان و بااستعداد باشد. چند آلبوم بسیار خوب داریم که مراحل اخذ مجوز از ارشاد را سپری می‌کنند و به زودی جزئیات بیشتر را در خبرهای بعدی اعلام خواهیم کرد.

* قصد دارید دوباره در زمینه نوازندگی و آهنگسازی مثل گذشته فعال  باشید و یا اولویت شما به مدیریت موسسه طنین آهنگ پارس تغییر یافته است ؟
این روزها از گذشته هم فعال‌تر هستم و طی ماه‌های اخیر با خوانندگان بزرگواری نظیر فریدون آسرایی، رضا صادقی و حجت اشرف‌زاده و چند خواننده جوان دیگر همکاری داشتم. به هیچ وجه مدیریت موسسه با برنامه‌ریزی‌هایی که دارم روی آهنگسازی و فعالیت‌های هنری من تأثیر نمی‌گذارد. اگر خداوند یاری کند قطعاً هر دو وظیفه را با جدیت و قدرت پیگیری خواهم کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1396 - 15:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهنام کریمی: شهرام میرجلالی پرورش‌یافته مکتب موسیقی سنتی است | موسیقی ما