برنامه یاد بعضی نفرات
 
برگزاری بیست و یكمین محفل اتفاق ترانه در تماشاخانه مهر حوزه هنری
گروس عبدالملكیان به اتفاق ترانه می‌آید
موسیقی ما - بیست و یكمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» روز شنبه ششم خردادماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری با شعرخوانی گروس عبدالملكیان و معرفی كتاب توسط میرطاهر مظلومی برگزار می‌شود. در جدیدترین برنامه اتفاق ترانه گروس عبدالملكیان شاعر نام آشنای معاصر كشور به عنوان میهمان ویژه این برنامه جدیدترین اشعار خود را برای حاضرین در جلسه می خواند. گروس عبدالملكیان شاعر سپیدسرا از جمله شاعران این روزهای كشورمان است كه در سال‌های اخیر اشعارش مورد توجه بسیاری از مخاطبان داخل و خارج از كشور قرار گرفته است. عبدالملكیان اولین مجموعه شعرش با نام «پرنده پنهان» را در سال 1381 منتشر كرد و چهار مجموعه دیگر را با نام‌های «رنگ‌های رفته دنیا»، «سطرها در تاریكی جا عوض می كنند»، «حفره‌ها» و «پذیرفتن» در سال‌های اخیر به چاپ رسانده است.
 
وی همچنین در سال ۱۳۹۲ گزیده‌ای از شعرهایش همراه با عكس و با همكاری ۳۶ عكاس ایرانی از جمله عباس كیارستمی، بهمن جلالی، افشین شاهرودی، سیف‌الله صمدیان، مهران مهاجر، كریم ملك‌مدنی، رومین محتشم در كتابی با عنوان «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست» در نشر چشمه به چاپ رسید.
 
گفتنی است اشعار گروس عبدالملكیان تا كنون به بسیاری از زبان‌های انگلیسی،فرانسوی،آلمانی، اسپانیایی،  عربی، تركی، كردی ترجمه شده است.
 
یكی دیگر از بخش‌های اصلی برنامه اتفاق ترانه هم اختصاص دارد به معرفی كتاب برای حاضرین جلسه كه در هر برنامه یكی از هنرمندان مطرح كشور به معرفی آخرین مطالعات خودش به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه «میرطاهر مظلومی» دوبلور و بازیگر سینما میهمان بیست و یكمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.
 
میر طاهر مظلومی (متولد ۱353 تهران) چهره آشنای هنر دوبله و بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما ایرانی است و از جمله كسانی است كه بین دوستداران هنرهای نمایشی شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. از مهم‌ترین فیلم های سینمایی كه مظلومی در آن به ایفای نقش پرداخته است می توان به «وقتی همه خوابیم»، «روز رستاخیز»، «به‌نام پدر»، «ایران برگر»، «گشت ارشاد» و «اخراجی‌ها» و...اشاره كرد. این هنرمند در مجموعه های تلویزیونی بسیاری از جمله «عمارت فرنگی»، «قهوه تلخ»، «دختری به نام آهو»،« كلانتر»، «سربازان اعدام»، «تاكسی تهران» و... به عنوان بازیگر حضور داشته است. مظلومی همچنین صداپیشگی بسیاری از شخصیت‌های مطرح سینمایی دنیا از جمله « هری پاتر»، «كلید اسرار»، «آرسنیك و تور كهنه»، «جانی یا قاتل زنجیره ای»، «الدورادو»، «جنگجویان آسمانی و زمینی»، «قلب اجاره ای» و «انسان در برابر انسان» را بر ‌عهده داشته است.
 
بخش پایانی برنامه اتفاق ترانه اختصاص دارد به اجرای موسیقی توسط خوانندگان مطرح كشور كه اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه كنند.
گفتنی‌ست محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت 17 درتماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود كه اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.
 
بیست و یكمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر (مركز محافل و جشنواره ها حوزه هنری)، شنبه ششم خردادماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 09:19

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروس عبدالملكیان به اتفاق ترانه می‌آید | موسیقی ما