برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی فاطمه فریدی‌زاده
آلبوم «هجران» به یاد محمدرضا لطفی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «هجران» با آهنگسازی «فاطمه فریدی‌زاده» و خوانندگی «پارسا حسن‌دخت»به یاد استاد «محمدرضا لطفی» توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

آهنگساز این اثر درباره آلبومش می‌گوید: «این اثر در سال  ۱۳۹۳ پس از درگذشت استاد محمدرضا لطفی، در نهایت اندوه و تأثر شکل گرفت و پس از خلق ملودی‌ها،اشعار تصانیف متناسب با نغمات و بر اساس آن حال و هوا سروده شد.  در این شیوه که امروزه در موسیقی کلاسیک ایرانی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد شاعر یا ترانه‌سرا می‌بایست علاوه بر ادبیات، در زمینه‌ی موسیقی و تلفیق شعر و موسیقی نیز از دانش و شناخت کافی برخوردار باشد. یکی از مزایای این شیوه عملکرد آزادانه‌تر آهنگساز در پردازش ملودی‌هاست. در اثری که می‌شنوید، مُدگردی‌هایی صورت گرفته است که البته مُد غالب در آن، آواز بیات اصفهان قدیم و الهام‌بخش آن پیش‌درآمد بیات اصفهان اثر استاد محمدرضا لطفی در آلبوم پرواز عشق است.»

«فاطمه فریدی‌زاده»، تحصیل کرده رشته موسیقی از شاگردان استاد «محمدرضا لطفی» است که پیش از این نیز به عنوان نوازنده در گروه بانوان شیدا حضور داشته و در آلبوم «ای عاشقان» به آهنگسازی استاد لطفی هم به نوازندگی پرداخته است.
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1396 - 12:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «هجران» به یاد محمدرضا لطفی منتشر شد | موسیقی ما