برنامه یاد بعضی نفرات
 
«اقلیم»، تازه‌ترین اثر گروه «مانگ» منتشر شد
آلبومی بر اساس کوک‌های متفاوت و غیراستاندارد گیتار
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم «اقلیم»، نخستین اثر گروه سه نفره «مانگ»، با حضور اهالی موسیقی در شهرکتاب فرشته برگزار شد.

«اقلیم» شامل هفت قطعه اینسترومنتال (بی‌کلام) است که نمی‌توان نام سبک مرسومی را برای این قطعات ذکر کرد. مهمترین المانی که در این قطعات وجود دارد کوک‌های مختلف و متفاوت نیما سعیدی روی گیتار است و به نوعی ویژگی بارز آنها، تجربه است. نیما سعیدی (آهنگساز و نوازنده گیتار) در این مراسم، درباره تازه‌ترین آلبوم گروه گفت: «من، حامد حمیدزاده و امیرعلی طاهری، از دوستان قدیمی هستیم که در «سکوت شهر» هم با هم ساز زده‌ایم. زمانی که ایده این موسیقی‌ها به ذهنم رسید، آن را با دوستانم به اشتراک گذاشتم و آنها هم با انرژی زیادشان من را همراهی کردند و به این ترتیب «اقلیم» را ظرف سه سال ساختیم.»

او درباره هدفش از ساخت این موسیقی که به نوعی وامدار اقلیم‌های مختلف ایران است گفت: «این موسیقی‌ها بر اساس کوک‌های متفاوت و غیراستادارد گیتار شکل گرفته است. ما سال‌ها ساز غربی زده‌ایم و این‌بار می‌خواستم به نوعی به حال و هوای موسیقی شرقی و ایرانی، نزدیک شویم و فضای نواحی مختلف ایران را با برداشت خودمان ارائه کنیم. ما ادعایی مبنی بر ارائه موسیقی نواحی و مقامی نداریم و می‌توان گفت این آلبوم فقط رجعتی به ریشه‌های موسیقایی خودمان بوده است.»

این گروه در انتهای مراسم، قطعات «لَگ»، «گیله» و همچنین قطعه «خراسان» که به تازگی منتشر شده را از این آلبوم نواختند و همچنین اعلام کردند که اولین کنسرت این آلبوم روز 23 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود که علاوه بر قطعات این آلبوم، 5 قطعه جدید هم از آلبوم دوم گروه اجرا می‌کنند که سه قطعه آن با کلام همراه خواهد بود.

«مانگ» یک گروه سه نفره شامل نيما سعيدی (آهنگساز، تنظيم‌كننده و نوازنده گيتار)، حامد حميدزاده (نوازنده گيتار باس) و اميرعلی طاهری (نوازنده درامز) است اما نوازندگان مهمانی هم مثل هومن نامداری (کلارینت و ساکسفون)، مرتضی عابدی (داربوکا و دمام)، فرهاد اسدی که در یک قطعه تنبک نواخته و در ضبط اولیه آلبوم نیز نقش داشته است و بابک مهیابی (پیانو) در گروه حضور دارند. همچنین رامین مظاهری، آرمان موسوی و کسرا ابراهیمی به عنوان صدابردار و رامین پیر میکس و مستر آلبوم را انجام داده است.

این آلبوم با تهیه‌کنندگی گروه «مانگ»، توسط شرکت «طنین صوت» منتشر شده و پخش آن را هم نشر و پخش «جوان» به عهده داشته است.

رامین بهنا، فرزاد فخرالدینی، ، بردیا امیری، سیاوش امامی، کسری سبکتکین، گروه دال، میلاد زنده‌نام، مازیار خواجیان و کامران مجرد از جمله مهمانان این مراسم بودند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 12:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبومی بر اساس کوک‌های متفاوت و غیراستاندارد گیتار | موسیقی ما