برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار «چهار فصل باغ ایرانی» همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران
اثر جدید فردین خلعتبری و گروه ذاستا منتشر می‌شود
موسیقی ما - اثر «چهار فصل باغ ایرانی» با آهنگسازی فردین خلعتبری و همراهی آنسامبل «ذاستا» همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران منتشر می‌شود.
 
«فردین خلعتبری» با اشاره به این‌که مجموعه‌ی سازی با عنوان «چهار فصل باغ ایرانی» همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران منتشر می‌شود، افزود: «این موضوع در شورای مفهومی باغ کتاب تهران مطرح و به تصویب رسید.»
 
او با بیان اینکه اثر موسیقیایی «چهار فصل باغ ایرانی» مجموعه سازی بدون کلام است، بیان داشت: «این اثر براساس موسیقی ایرانی و سازهای کلاسیک ضبط شده است. این اثر به پیشنهاد و سفارش شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تهیه و آماده شد. این مجموعه بسیار وسیع و به لحاظ نوع معماری مدرن است.»
 
او با تاکید بر اینکه راه‌اندازی و ساخت باغ کتاب تهران اتفاق مبارک و مهمی است، تصریح کرد: «البته باید علاوه بر ساخت در بهره‌برداری این مجموعه نیز نگاه‌های کارشناسی و دقیقی صورت بگیرد چرا که صرف ساخت و ساز فضاها و مجموعه‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور کفایت نمی‌کند. باید برای افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی مجموعه‌های مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و سایر نهادها و سازمان‌های فرهنگی با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند. جانمایی فضاهای مختلف با کاربردهای مختلف و متنوع از جمله گالری و برگزاری نمایشگاه‌های موقت با موضوعات متنوع و تخصصی و ایجاد کافی‌شاپ و فروشگاه‌های مختلف برای فروش محصولات فرهنگی در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیت و با هر تفکری می‌شود.»
 
وسعت مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری ساخته شده 110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد. از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
 
افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ‌کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی، حضور موثر و مناسب در فضای بین‌المللی کتاب، ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرّح و آرام، افزایش تعامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نشر، اطلاع‌رسانی دقیق از همه کتب منتشره به تفکیک موضوع تنها بخشی از اهداف و ضرورت‌های ساخت و راه اندازی باغ کتاب تهران به شمار می‌آید که به همت شرکت توسعه فضاهای فرنگی شهرداری تهران ساخته شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 - 17:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اثر جدید فردین خلعتبری و گروه ذاستا منتشر می‌شود | موسیقی ما