برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعاتی از موسیقی ایران با اجرای «کوارتت زهی شهرزاد»
تازه‌ترین اثر شهرداد روحانی در بازار موسیقی
موسیقی ما - آلبوم صوتی و تصویری «کوارتت شهرزاد» با تنظیم و رهبری شهرداد روحانی و کارگردانی امید هاشملو در بازار موسیقی منتشر شد.

اعضای کوارتت شهرزاد قرار گذاشته بودند که یک هنرمند، تعدادی از قطعات فولکوریک ایرانی را بسازد تا آنها آن را اجرا کنند که به دنبال این تصمیم، شهرداد روحانی در کنارشان قرار می‌گیرد و قطعات توسط او آهنگسازی و تنظیم می‌شود. این آلبوم حدود 5 سال پیش در استودیو صبا ضبط و تولید شده که به دلایلی که مربوط به شرکت منتشر کننده بود، تا امروز در دسترس علاقمندان قرار نگرفته بود.

این آلبوم 12 قطعه دارد که 2 قطعه آن کلاسیک هستند همچون پرلودی از شوپن و باخ به تنظیم شهرداد روحانی برای کوارتت در کنار سایر قطعات که همگی فولک (مثل دختر بویر احمدی، سیمای جان، عزیزجون) یا از ساخته‌های خود روحانی با بهره‌گیری از موسیقی محلی است.
این آلبوم دارای دو بخش صوتی و تصویری است که بخش تصویری شامل 6 قطعه به همراه گفت‌وگو با شهرداد روحانی، اعضای کوارتت و کاوه کاتب (مدیر پروژه) است. مدت زمان این فیلم 40 دقیقه است و بخش‌هایی از مراحل تولید اثر نیز در این بخش گنجانده شده است.

این آلبوم با آهنگسازی، تنظیم و رهبری شهرداد روحانی و اجرای تینا جامه‌گرمی (ویلن 1)، پریسا پیرزاده (ویلن 2)، آتنا زنگنه (ویولا) و نگار نوراد (ویلنسل) به همراه نوازندگان مهمان بهنام ابوالقاسم (پیانو) و پروانه انارکی (کنترباس) توسط موسسه فرهنگی هنری «آوای باربد» منتسر شده که می‌توانید آن را از مراکز فرهنگی تهیه کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 - 16:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تازه‌ترین اثر شهرداد روحانی در بازار موسیقی | موسیقی ما