برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی از یک گروه تازه نفس در امارت «رو به رو»
روایت «کلون» از مشروطه تا پراگرسیوراک
موسیقی ما - گروه موسیقی «کلون» روز جمعه اول اردیبهشت 1396 با اجرای کنسرتی با عنوان «تو را نمی‌شناسمت» در عمارت «روبرو» از اولین اجرای زنده خود رونمایی می‌کند.
 
گروه موسیقی کلون که توسط چند هم‌دانشگاهی قدیمی تشکیل شده و آلبومی را هم آماده انتشار دارد، روز جمعه با اجرای 9 قطعه رسماً اعلام موجودیت می‌کند. کلون موسیقی خود را ملهم از موسیقی ایرانی می‌داند که بر اساس فرم‌هایی موسیقی پراگرسیوراک آهنگسازی شده و رگه‌هایی از موسیقی جَز و کلاسیک در آن وجود دارد.
 
اغلب اعضای گروه کلون در دانشگاه هنر هم کلاسی بودند و فارغ‌التحصلان رشته موسیقی هستند. به عنوان یک گروه تلفیقی  مجوز فعالیت دریافت کردند  ولی خودشان معتقدند که از منظر سبکی گروه کلون ملودی‌های ایرانی را به اساس فرم‌های موسیقی پراگرسیوراک  روایت می‌کند و المان‌هایی از موسیقی جز، راک و موسیقی کلاسیک در موسیقی این گروه وجود دارد.
 
نوید زمردی (آهنگساز، نوازنده گیتار گلاسیک و گیتار الکتریک) فراز عقیلی (پیانو، آکاردئون و اورگان) شهاب شرفی  (آهنگساز، شاعر و خواننده) ، بهتاش ابولقاسم (درامز) و علی شقاقی (گیتار بیس) اعضای گروه کلون هستند.  با توجه به پیشینه اعضای گروه، احتمالاً باید منتظر گروهی مدعی در جریان موسیقی تلفیقی باشیم.
 
شهاب شرفی خواننده و شاعر با اشاره به اهمیت و جدیت اشعار برای این گروه، توضیح داد: «سبک شعرها سه خط مشی را دنبال می‌کند. یکی برگرفته از موسیقی مردمی قدیم از دوران مشروطه تا حدود نیم قرن پیش است. خط مشی دوم برگرفته از شعر نو است. شاید از نظر کارشناسان دقیقاً در چارچوب این قالب شعری نباشد ولی یادآور فضاهای شعر نو است  و خط مشی سوم شعرهایی است که بر اساس ملودی شکل گرفته و تداعی کننده و برسازنده تصاویری است که مقصود ملودی بوده است. به طور کلی ادبیات اشعار کوچه بازاری، طنز و هجو در اشعار ما وجود ندارد.»
 
گروه کلون اولین اجرای رسمی خود را روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه  طی دو سانس در عمارت «رو برو» برگزار می‌کند. علاقمندان به تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن‌های 26409128 و 26409129 تماس بگیرند. عمارت روبرو  در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، جنب ساختمان بانک شهر، بن بست کیانپور، پلاک ۷ واقع شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 - 13:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایت «کلون» از مشروطه تا پراگرسیوراک | موسیقی ما