برنامه یاد بعضی نفرات
 
19 فروردین در نخستین اجرای تور ایران
«ایرج» در قزوین می‌خواند
موسیقی‌‌ما – خواننده قدیمی و باسابقه موسیقی کشور دور جدید اجراهای زنده خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش «موسیقی‌‌ما»، استاد ایرج (حسین خواجه‌امیری) پس از اجرای برنامه در سال 95 در شهرهایی چون بندرعباس و اصفهان، در سال جدید نخستین اجرای تور ایران خود را در شهر قزوین روی صحنه خواهد برد. امیر فیروزبخت رهبری ارکستر استاد ایرج را در این کنسرت بر عهده خواهد داشت و ارکستر هخامنش به سرپرستی اسماعیل خانی در کنار ایشان ساز خواهند زد. گفتنی‌ست بر خلاف اجراهای قبلی استاد ایرج که برخی چهره‌های جوان در کنار ایشان می‌خواندند، این بار استاد ایرج به تنهایی خواننده کنسرتش است.

این کنسرت در دو بخش دستگاه شور و دستگاه همایون اجرا می شود و در بخش انتهایی نیز آثار جدیدی از حسین خواجه امیری اجرا خواهد شد. حسین خواجه‌امیری سالهای زیادی را در ایران به اجرای برنامه نپرداخت تا سرانجام در سال 91 با انتشار آلبوم «قصه زندگی» بار دیگر به عرصه موسیقی پاپ ایران بازگشت. این آلبوم که بهنام خدارحمی آهنگسازی آنرا بر عهده داشت، آغازی دوباره برای نابغه آواز ایرانی بود که به مرورودر سالهای آینده به آغاز روند اجراهای زنده این خوانده ختم شد.

سال گذشته نیز انتشار خبر تکمیل گردآوری کتاب «ایرج؛ نابغه آواز ایران» بار دیگر جایگاه و ارزش هنری این هنرمند قدیمی ایران را روایت کرد. این کتاب روایت‌گر فشرده‌ای از زندگی هنری و آثار ایرج (حسین خواجه‌امیری) و دربرگیرنده‌ مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها، خاطرات و دل‌نوشته‌ها درباره ایرج است و در بخش‌هایی از آن نگاه تخصصی- موسیقایی هنرمندان و منتقدان موسیقی به آثار این آوازخوان ایرانی گنجانده شده است. تحلیل تعدادی از آوازهای ماندگار ایرج از نقطه‌نظر ردیف‌ها و گوشه‌های آوازی اجراشده نیز بخشی از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

علی‌محمد خورشیددوست نویسنده کتاب زیر چاپ «ایرج؛ نابغه آواز ایران» از پایان مراحل گردآوری و تولید این اثر خبر داد و عنوان کرد که در تلاش است این اثردر بهار سال 96 روانه بازار کتاب شود.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396 - 11:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ایرج» در قزوین می‌خواند | موسیقی ما