برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تالیف مهرداد پاکباز
«شیوه‌نامه آموزش گیتار برای کودکان ایرانی» منتشر شد
موسیقی ما - جلد اول کتاب «شیوه‌نامه آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی» با تالیف «مهرداد پاکباز» ویژه مقطع پیش‌دبستانی به همراه یک لوح فشرده توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شد.
 
مهرداد پاکباز در مقدمه این اثر تالیفی آورده است: «در این شیوه‌نامه (متُد) کوشیده‌ایم تا «موضوعیت» تدریس موسیقی به کودکان ایرانی چه از منظر روان‌شناختی و چه در تناسب با فرهنگ ایرانی اساس کار قرار گیرد تا «مدلی» آموزشی ولی «شاگردمدار» متناسب با ضروریات و مطالبات خاص کودکان امروز ایران ارائه شود.این مدل آموزشی پیرو نگرش «مکتب برلین» نتیجه‌ تئوری و عمل بوده و در طی سال‌های متمادی چه در طراحی محتوای جلسات تدریس و چه در روند عملی آموزش همواره مورد بازنگری و تصیح قرار گرفته است. با این وجود نویسنده بر این باور است که پیاده‌سازی جلسات چه در محتوا و چه در تسلسل می‌تواند تابع نظر آموزگار و «فردیت» شاگرد شکل بگیرد و منجر به تغییرات و تبدیل‌های درون ساختاری نیز بشود. این شیوه‌نامه در سه جلد تدوین شده و اکنون جلد اول (پیش‌دبستان) آن منتشر شده است.»
 
مهرداد پاکباز فراگیری گیتار را از ۱۳۶۶ نزد داریوش ابوالحسنی و هنریک عیوضیان آغاز و دوره‌های تئوری موسیقی را در محضر استاد مهران روحانی فرا گرفت. او موسیقی ایرانی را زیر نظرهنرمندان مطرحی چون حسین علیزاده و  داریوش طلایی آموزش دید. مهرداد پاکباز فارغ‌التحصیل دانشگاه وین در مقطع دکترا است و تا کنون به اجرای کنسرت‌های متعددی در اتریش، ایران، آلمان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک پرداخته است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 11:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شیوه‌نامه آموزش گیتار برای کودکان ایرانی» منتشر شد | موسیقی ما