برنامه یاد بعضی نفرات
 
آشنایی با سیره حضرت زهرا (س) و همصدا با جبرئیل
موسیقی ما - حجت الاسلام حسین فتحی گفت: چند ماه پیش از فرا رسیدن ایام فاطمیه بر آن شدیم تا آلبوم همصدا با جبرئیل 2 را با هدف بازخوانی سبک ها و اشعارمذهبی فاخر و قدیمی فاطمیه به مرحله تولید برسانیم که امروز این مهم محقق شده است.
وی افزود: این آلبوم شامل 16 قطعه با زمان حدود 240 دقیـقه هم خوانی و تک خـوانی است و آشنایی با سیـره حضرت زهرا (س) از اهداف مهم تولید این اثر فاخر ملی و مذهبی است.
این پژوهشگر مذهبی همچنین گفت: این آلبوم با رویکردی جدید در هشت قطعه به مراسم عزاداری فاطمیه و هشت قطعه نیز به مراسم ولادت آن حضرت اختصاص یافته است.
وی تولید آلبوم های نوحه خوانی و تعزیه خوانی با مضامین و اشعار مذهبی و بازخوانی سبک ها و نغمه های قدیمی در موسسه هنر و ادبیات هلال را محقق نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تولید نوحه ها و تعزیه های های خوش مضمون و محکم دانست.
مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال افزود: بازخوانی و احیای نوحه های قدیمی و خوش مضمون می تواند مخاطب را در زمان گوش دادن به نواهای مذهبی با سیره اهل بیت (ع) آشنا کند که دستور کار اصلی فعالیت 10 ساله موسسه هلال پرداختن به این موضوع بوده و در این راستا تولیدات فاخری چون آلبوم همصدا با جبرئیل یک منتشر شده است.
وی درباره آلبوم همصدا با جبرئیل 2 گفت: تولید این آلبوم با صدای امیرحسین مدرس، چنگیز حبیبیان، شهروز حبیبی، امیر یوسفی نژاد و سید محسن هاشمی به مناسبت ایام فاطمیه آغاز شده و این هنرمندان، نام های آشنایی در عرصه خوانندگی سنتی و مذهبی هستند که در تولید این اثر فاخر ملی و مذهبی هنرنمایی کرده اند.
بازنویسی اشعار آلبوم همصدا با جبرئیل 2 به قلم سیدمحمد سادات اخوی و تنظیم موسیقایی این اثر نیز با تکیه بر توانایی های محسن جلیلی در استودیوی موسسه هنر و ادبیات هلال انجام می شود.
موسسه هنر و ادبیات هلال که به صورت تخصصی در زمینه شعر آئینی فعالیت دارد و منبعی برای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) محسوب می شود، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1395 - 00:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آشنایی با سیره حضرت زهرا (س) و همصدا با جبرئیل | موسیقی ما