برنامه یاد بعضی نفرات
 
سمفونی «جهان‌پهلوان تختی» با آهنگسازی «پوریا خادم»، آواز «محمد معتمدی» و رهبری «علی رهبری» رونمایی شد
آزادگی و مردم‌داری؛ راز ماندگاری تختی
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم پوئم سمفونی جهان‌پهلوان غلامرضا تختی با آهنگسازی «پوریا خادم»، آواز «محمد معتمدی» و رهبری «علی رهبری» با شعر مهرداد مولوی با حضور جمعی از بزرگان کشتی و هنر کشور در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و قطعه‌ای از این سمفونی با آواز «معتمدی» و پیانوی «پوریا خادم» اجرا شد.

در ابتدای مراسم «علیرضا حیدری» از قهرمانان سابق کشتی ایران و جهان از «تختی» گفت: «هرچقدر بخواهیم نسبت به نام جهان پهلوان تختی بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم و باید نسبت به او با نگاه تکریم و احترام سخن بگوییم. خوشحالم و افتخار می‌کنم بزرگ‌مردانی مانند تختی از خانواده کشتی هستند. این روزها همه جا یک باشگاه یا خیابان به نام تختی زده‌اند و این نشان می‌دهد جامعه‌ی ما ارزش تختی را می‌داند.»

او راز ماندگاری تختی را آزادگی و مردم‌داریش دانست. در ادامه این مراسم، «علی رهبری» در کلیپی که برای حضار پخش شد؛ گفت اولین‌بار است که با یک خواننده کار می‌کند، او همچنین از اینکه توانسته اثری را برای شخص بزرگ و مردم‌داری همچون تختی ارائه کند، ابراز خوشحالی کرد.»

«داریوش ارجمند» -بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون- دیگر سخنران این مراسم بود: «تختی مانند یک تکه از کاشی مساجد قدیم اصفهان یا یک تکه از تخت جمشید است که با فرهنگ این مرز و بوم آمیخته شده است. تختی برای مردم و به عشق مردم کشتی گرفت و قهرمان شد. او برای این کشتی نگرفت که تالار افتخاراتش را پر زرق و برق کند یا برای تشویق مردم به روی تشک نمی‌رفت، بلکه او کشتی می‌گرفت چون عاشق مردم بود و قلبش را با این کار زیر پای مردم گذاشت. به همین دلیل نیز موفق شد، چراکه تختی فهمید برای چه کشتی می‌گیرد. به همین خاطر است که حالا حتی بسیاری از جوانان و نوجوانانی که او را ندیده‌اند و خیلی نسبت به او آشنایی ندارند ارادت ویژه‌ای به تختی دارند و قلبشان در تسخیر اوست. تختی در اوج تنگدستی و زمانی که در کارخانه سیمان ری کار می‌کرد حاضر نشد برای صد هزار تومان پول که آن زمان پول هنگفتی بود عکسش بر پشت تبلیغات کالاهای تجاری بیافتد اما امروزه بسیاری از ورزشکاران ما حاضر می‌شوند برای رسیدن به پول در هر تبلیغی حاضر شوند. به نظر من تختی فرم‌زده نبوده بلکه او مرد محتوا بود. متاسفانه فرم‌زدگی امروزه ما را از پای درآورده و وقتی جوان‌های این دوره را با جوان‌های گذشته مقایسه می‌کنیم به این وضعیت پی می‌بریم.»
 
او تختی را آدمی زمینی نمی‌داند: «مهم است که انسان از دروازه تاریخ عبور کند و مانند شعله آتش به بالا برود و قلب‌ها را به تسخیر درآورد که تختی به خوبی از عهده این کار برآمد.»

در ادامه «محمد معتمدی» خواننده، این اثر را اثری فاخر خواند: «بودن در این کار مطمئناً نقطه پر رنگ زندگی کاری من است و امیدوارم این لیاقت را داشته باشم که اثری در حد نام تختی ارائه کرده باشم.»

«علیرضا رضایی» قهرمان و پیشکسوت کشتی ایران از حاضران خواست تا عباس زندی پیشکسوت کشتی ایران و مربی و هم‌دوره‌ای جهان پهلوان تختی را به صورت ایستاده تشویق کنند. او از نسبتِ هنر و تختی هم گفت: «خوشبختانه هنرمندان این سرزمین در آثار خود به کرات در وصف خصایص و ویژگی‌های پهلوانی غلامرضا تختی آثار زیادی تولید کرده‌اند، یکی از بخش‌های هنری که کمتر به زندگی غلامرضا تختی پرداخته، بخش موسیقی بود که به لطف دوستان هنرمند و پشتکار پوریا خادم به عنوان جوانی شایسته این کار بزرگ انجام شد و به بهترین شکل ارائه شد.»

«پوریا خادم» آهنگساز پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی نیز به این مساله اشاره کرد که هرآنچه در توان داشته به کار برده تا کاری در شأن تختی انجام دهد: «وظیفه خودم دانستم در رشته آهنگسازی که حرفه من است و توانایی آن را دارم، کاری برای این پهلوان ایرانی قرار دهم و بر همین اساس نیز پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی را نوشتم.»

در پایان مراسم رونمایی از پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی نیز پهلوان عباس زندی، داریوش ارجمند، علیرضا رضایی، رحیم علی‌آبادی، ابراهیم جوادی، پوران درخشنده، محمد پنجعلی، مرادخانی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و عوامل سازنده این اثر بر روی سن حاضر شدند و از آلبوم پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی رونمایی شد. سپس حاضران بر روی سن بر پوستر این اثر امضایی را به یادگار ثبت کردند
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395 - 13:47

دیدگاه‌ها

یکشنبه 8 اسفند 1395 - 16:10

محمد معتمدی ❤❤❤

یکشنبه 8 اسفند 1395 - 17:43

بهترین، محمد معتمدی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آزادگی و مردم‌داری؛ راز ماندگاری تختی | موسیقی ما