برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری آلبوم «می‌فهممت» برگزار شد؛
محمدرضا فروتن: رویای موسیقی قبل از سینما برای من مهم‌ بود
موسیقی ما - نشست خبری آلبوم «می‌فهممت» با صدای «محمدرضا فروتن» عصر روز یکشنبه اول اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار شد. این بازیگر باسابقه که هفته گذشته اولین آلبومش روانه بازار شده در این نشست توضیحاتی را درباره روند شکل‌گیری این مجموعه و همچنین برخی مسائل دیگر بیان کرد. آلبوم «می‌فهممت» با ترانه‌های دکتر «افشین یداللهی» و همچنین آهنگسازی «بابک زرین» تولید شده است. «سیروان خسروی»، «امیرمیلاد نیکزاد» و «رضا تاجبخش» هم تنظیم‌کنندگان قطعات این مجموعه هستند. به غیر از سیروان و رضا تاجبخش سایر عوامل این مجموعه به همراه «مهدی میرزاباقریان»، مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای سوته‌دلان، در این برنامه حضور داشتند.

این نشست با جشن سالگرد تأسیس شرکت داروسازی دکتر «عبیدی» مقارن شده بود و مدیرعامل این مجموعه در ابتدا توضیحاتی را بابت تولید و حمایت مالی از این اثر عنوان کرد. او از آلبوم «می‌فهممت» با عنوان یک آلبوم موسیقی سلامت‌محور یاد کرد.

محمدرضا فروتن صحبت‌های خود در نشست خبری را اینگونه آغاز کرد:«از شرکت دکتر عبیدی به دلیل اعتمادشان به هنر در سلامت تشکر می‌کنم و روح آقای دکتر «غلامعلی عبیدی» هم شاد و ایشان چهره برجسته‌ای بودند که وقت خود را صرف منفعت اجتماعی در حوزه درمان و دارو کردند. از همکاران عزیزم که در این آلبوم با محبت و رفاقت همکاری کردند تشکر می‌کنم. خوشحال هستم موقعیتی پیش آمده که یک روانپزشک که به سلامت روح و روان جامعه فکر می‌کند، شاعر هم باشد. به همین دلیل بسیاری از شعرهای افشین یداللهی سالم هستند. شکست عشقی و روابط عاطفی و روابط مختل‌شده زیاد است و فکر می‌کردیم برای هر انسانی که تعلقات عاطفی دارد، اتفاقاتی از این دست پیش می‌آید. شعرهایی هم از این دست زیاد خوانده شده است که رنج و دوری و حال بد را بیان کرده‌اند. مثلاً در قطعه «روزای مرگ عشق...» دوست داشتیم شعری را داشته باشیم که بتوانیم هم تجربه شکست را بیان کنیم و هم اینکه این شعر در آخر بتواند امید ما را به زندگی تقویت کند. می‌خواستیم «روزای مرگ عشق...» علاوه بر تم شکست، تم امید را هم دارد. تم دیگر اشعار مربوط به افرادی است که برای خود ارزش و احترام قائل هستند چون می‌خواستیم از شعر و موسیقی برای چنین افرادی هم بهره‌ای قرار داده باشیم و به عنوان یک محرک احساسی قوی، مفاهیم و معانی ارزشمند را از این طریق راحت‌تر با مردم تقسیم کنیم.»

او سپس درباره اینکه چه شد از سینما وارد موسیقی شد گفت:«بهتر است بگویید که چطور شد از رویای موسیقی وارد سینما شدم چون رویای موسیقی قبل از سینما برای من مهم‌تر بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا پیرتر نشدم و نمرده‌ام این کار را انجام دهم.»

فروتن گلایه‌ای هم از قضاوت‌ها داشت و اعلام کرد:«متأسفانه در اینجا فرهنگ قضاوت یا بهتر است بگوییم فرهنگ تصمیم‌گیری برای دیگران و فرهنگ‌ کنترل‌گری بسیار زیاد دیده می‌شود. متأسفانه ما به تصمیمات دیگران احترام نمی‌گذاریم و بی‌شک اگر یک روز تنها طرفدار آثارم خودم باشم باز هم این کار را ادامه می‌دهم چون هدف و ارزش کاری که انجام می‌دهم برایم مهم است.»

این هنرمند در ادامه ضمن اشاره به بازخوردهای مثبتی که از آلبومش دریافت کرده، کنایه‌ای هم به بعضی‌ها داشت که در فستیوال‌های هنری با هم بر سر جوایز درگیر می‌شوند:«تا آنجایی که از طریق شبکه‌ها با مردم در ارتباط هستم در این سه چهار روز پیام‌های زیادی توام با ابراز علاقه نسبت به این مجموعه دریافت کردم. جا دارد تشکر کنم که در این فرصت کم تا این حد مورد پرمهری قرار گرفتم. قرار است هدف خودم را ادامه بدهم و بیشتر به لذت بردن از زندگی فکر می‌کنم. هنرمند بزرگترین جایزه‌ای که می‌گیرد، لذتی است که از کار خودش می‌برد. گاهی اوقات تعجب می‌کنم که در فستیوال‌ها چگونه سر یک تکه شیشه یا آهن با همدیگر درگیر می‌شوند. من از کار خودم لذت می‌برم و ادامه می‌دهم.»

محمدرضا فروتن در پایان گفت:«من فکر می‌کنم در ایران کمتر آلبوم کار می‌شود و سعی کردم کلیت آلبوم روی ارتباط انسان‌ها با خودشان باشد و برای انتخاب اسامی قطعات دغدغه خاصی نداشتم. فقط دوست داشتم قطعه «می‌فهممت» روی هفتمین قطعه باشد.»

استاد «محمدعلی بهمنی»، «سالار عقیلی»، «جهانگیر کوثری» و «رخشان بنی‌اعتماد»، «اندیشه فولادوند» و «احمد امیرخلیلی» از جمله مهمانان هنری حاضر در این برنامه بودند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «ساناز جهان‌آرایی» از نشست خبری آلبوم محمدرضا فروتن را ببینید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 22:59

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 11:57

آلبومش عالی بود

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 19:06
sudn

حیف این ترانه ها رو سوزوند با صدای خواجه امیری معین اثپصفهانی صادقی فوق العاده تر میشد ح

2.180.130.217
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:41

و البته ملودی و آهنگسازی های خوب و جاودانه بابک زرین

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:41

موزیکش خوبه ولی صداش مث حرف زدنه

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:41

اگر اوج نگیره صداش قشنگ تره

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:41

هیچ ملودی تو صدا نیست داره حرف میزنه

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:41

Ali bood

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 14:07

❤ عالی

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 14:07

چون فروتن هست به به خيلي خوبه

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 20:44

کاش آلبومش دکلمه بود،موفق تر میشد

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 20:44

آلبوم اصلا خوب نیست اصلا

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 20:44

صداش خوب نیست و داره تو موسیقی وقتشو تلف می کنه. البته وقت دیگران به ما مربوط نیست. ولی بازیگر خوب و قابلیه

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 20:44

صدای ایشون صدای خوانندگی نیست یعنی جنس صدا و حنجره برای آواز نیست... برای حرف زدن خوبه هنر ایشون همون بازیگریه نه خوانندگی..

چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 08:33

من نتونستم با صداش ارتباط برقرار کنم...

چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 08:33

در حد شخصی که خواننده نیست آلبوم بدی نبود یه آرامشی تو صداش هست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدرضا فروتن: رویای موسیقی قبل از سینما برای من مهم‌ بود | موسیقی ما