برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده سرشناس کمانچه در بلژیک اجرا می‌کند
مسترکلاس نوازندگی اردشیر کامکار برگزار می‌شود
موسیقی ما - «اردشیر کامکار» آهنگساز و نوازنده‌ برجسته کمانچه، فردا 28 بهمن‌ماه به همت انجمن موسیقی خراسان رضوی، مسترکلاس نوازندگی در این شهرستان برگزار می‌کند. این در حالی است که او 6 اسفند ماه نیز به همراه بهداد بابایی و حمیدرضا نوربخش در بروکسل به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
 
این مسترکلاس، شامل نوازندگی کلیه سازهای ایرانی است. «کامکار» همواره دغدغه برگزاری مسترکلاس و اجرای کنسرت در شهرستان‌ها داشته است. او دی و بهمن نیز دو شب در بهشهر به اجرای برنامه پرداخت. حالا بعد از برگزاری این مسترکلاس، خود را برای اجرا همراه با حمید رضا نوربخش و بهداد بابایی در بلژیک آماده می‌کند. او در این برنامه کمانچه می‌نوازد و بهداد بابایی با سه‌تار او را همراهی می‌کند، حمیدرضا نوربخش نیز خوانش قطعات را برعهده دارد.
 
اردشیر کامکار از کودکی، ویولن را نزد پدرش (حسن کامکار) فرا گرفت. چندی بعد، به‌ عنوان نوازندهٔ کمانچه و ویولن به عضویت ارکستر فرهنگ و هنر سنندج درآمد و قطعات ویولن ابوالحسن صبا را با کمانچه نواخت. در سال ۱۳۵۹ به تهران آمد و همکاری خود را با گروه‌های عارف و شیدا و با بسیاری از خوانندگان پیشرو ایران آغاز کرد. همچنین طالب تکمیلی در زمینه ردیف سنتی ایران را نزد محمدرضا لطفی و پشنگ کامکار آموخت.
 
از جمله آثار این هنرمند می‌توان به تارک سپیده، به یاد صبا و نا شکیبا اشاره کرد. او در حال حاضر در گروه کامکارها که متشکل از خواهر و برادرانش است، می نوازد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 14:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسترکلاس نوازندگی اردشیر کامکار برگزار می‌شود | موسیقی ما