برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز قدیمی امسال با ساختن موسیقی فیلم «گشت 2» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛
امیر توسلی: بعضی‌ها بدون دیدن فیلم برای آن موسیقی می‌سازند!
موسیقی ما - آهنگساز و موزیسین قدیمی کشور که امسال با ساختن موسیقی فیلم «گشت 2» به کارگردانی سعید سهیلی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد کاندید شدن برای بخش بهترین موسیقی فیلم اتفاق خوشحال کننده ای می تواند باشد ولی برای او اهمیت چندانی ندارد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، امیر توسلی درباره روند کاری‌اش برای تولید موسیقی برای یک فیلم به «موسیقی ما» گفت: « روال تولید موسیقی فیلم اینگونه است که شما فیلم را باید ببینید و برای آن تایم گیری کنید و موسیقی را بسازید. البته بعضی دوستان هم هستند که بدون اینکه فیلم را ببینید موسیقی می‌سازند که من واقعا نمی‌توانم درک کنم. ولی من معتقدم برای تولید یک موسیقی فیلم باید اول آن را دقیق ببینید و برای جاهایی که موسیقی می‌خواهد تعیین کنید که چه موسیقی را بسازید.»

توسلی درباره اعمال نظر کارگردان فیلم در تهیه و تولید موسیقی برای یک فیلم نیز معتقد است: «اعمال نظر کردن که حق کارگردان است. به هرحال فیلم برای کارگردان است و درنهایت کارگردان تصمیم می‌گیرد که موسیقی با فیلمش همخوانی دارد یا نه. با اغلب کارگردانانی که من کار کرده‌ام مشکلی نداشتم. بعضی‌ها سخت‌تر و بعضی آسان‌تر اند. کارگردانانی که سخت بودند نتیجه کار خوبی بوده و من راضی بودم و انتقاد خاصی ندارم. با آقای سامان مقدم که بیشتر کار کرده‌ام و باهم دوست هم هستیم راحت‌تر هستیم و زبان یکدیگر را بهتر می فهمیم. ولی با دیگران هم همیشه رابطه خوبی داشته‌ام.»

این موزیسین درباره انتخاب بهترین موسیقی فیلم در جشنواره فیلم فجر و سیمرغ مهم این بخش نیز معتقد است: «سیمرغ گرفتن خوشحال کننده است ولی اهمیتی برای من ندارد. چون این تجربه را نداشتم احساس خاصی هم نسبت به آن ندارم. به هر حال اینکه در یک رقابت، آثاری در کنارهم داوری می شوند، جذاب است ولی من واقعا هرگز در این قبیل مواقع اولویت های مهم تری دارم و سعی می کنم بیشتر به آنها بپردازم.»

توسلی با اشاره به استفاده توام از سمپل و ساز زنده در تولید آثار سینمایی‌اش، افزود: «به نظرم هردو لازم است. دنیای موسیقی امروز بر اساس سمپل و ساز زنده است و استفاده به جا از هردوی آنها خوب است. معتقدم استفاده به جا از هر چیزی خوب است و همه آهنگسازهای بزرگ دنیا هم همین کار را انجام می دهند و ما هم سعی می کنیم خودمان را به آن ها نزدیک کنیم.»

توسلی درباره تعداد محدود آهنگسازان فیلم در ایران و نبود استعدادها و چهره های جدید در این عرصه نیز گفت: «اولا که آهنگسازی فیلم کار سختی است و با ساختن تراک و قطعه تفاوت دارد. چون من تجربه هردوی آن را دارم و می توانم بگویم آهنگسازی تراک و قطعه کار راحتتری در مقایسه با آهنگسازی فیلم است. در همه دنیا هم اینگونه است و تعداد کمی از آهنگسازان کار آهنگسازی فیلم را انجام می دهند و باقی آهنگسازها کمتر نسبت به آن ها موسیقی می سازند. در ایران هم همینگونه است و تقریبا ما جوان ترین نسل آهنگساز فیلم هستیم و امیدوارم بقیه هم وارد این فضا بشوند. این کار توانایی هایی می خواهد که کمی با ساختن تراک و ترانه متفاوت است.»

این آهنگساز در انتهای صحبت های خود درباره جدیدترین فعالیت های موسیقایی‌اش نیز گفت: «معمولا من قبل از اینکه هرکاری را انجام بدهم درمورد آن خبری نمی‌دهم و وقتی کارم آماده شد اطلاع می‌دهم. درحال انجام دادن کارهایی هستم ولی چون آماده نیست درمورد آن خبری نمی‌دهم و انشاالله وقتی آماده شد جزئیاتش را منتشر خواهم کرد.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395 - 01:50

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 21:04

یکی نیست بگه آقای توسلی شما برای اینکه آهنگسازهای جوان و مستعد که قطعا خیلی ها کارشون از شما بهتره با وجود سن کمتر..کجا باید برن شروع کنن وقتی امثال لابی ها و پارتی ها به چند نفر ختم میشه؟چجوری باید کار بگیرن؟
کی و چطور باید خودشون نشون بدن؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر توسلی: بعضی‌ها بدون دیدن فیلم برای آن موسیقی می‌سازند! | موسیقی ما