برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «چمدون تو» در آستانه برگزاری اولین کنسرتش در تهران به «موسیقی ما» گفت
مهدی یغمایی: دوست دارم به جای‌ شوآف به موسیقی و وکال توجه داشته باشم
موسیقی ما – روز هفدهم بهمن‌ماه بالاخره طلسم برگزاری کنسرت «مهدی یغمایی» در تهران خواهد شکست. او طی دو سانس و برای اولین‌بار به دیدار دوستداران خود در پایتخت می‌رود و قطعات آلبوم «چمدون تو» را در تالار وحدت به همراه آنها زمزمه می‌کند. این اجرا با همت شرکت «رنگین کمان هنر جوان» به مدیریت «سپهر صاحبی» برگزار می‌شود و از چند حیث برای مهدی یغمایی اهمیت دارد. از یک سو رسماً وارد مارکت کنسرت‌ها می‌شود و از سوی دیگر، این برنامه آغازگر تور اجراهای او خواهد بود. البته نکته مهم کنسرت هم حضور روی استیج تالار وحدت تهران است. اتفاقی که فقط برای برخی اهالی موسیقی پاپ و با در نظر گرفتن مسائل هنری و خصوصاً صدای خواننده توسط دفتر موسیقی رخ می‌دهد. برای اطلاع از جزئیات این کنسرت به سراغ مهدی یغمایی رفتیم و دقایقی را با این خواننده که انرژی بسیار زیادی برای اولین کنسرتش در تهران دارد هم‌کلام شدیم و از اتفاقات و حواشی و مسائل دیگر صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:
 
  • *چیدمان قطعات در این کنسرت به چه صورت است و چه نوازندگانی همراه شما روی استیج می‌روند؟
این اولین کنسرت بزرگ من پس از آلبوم «چمدون تو» است و قطعاتی که بیشتر در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته سهم زیادی در رپرتوار برنامه دارند. همچنین تک‌آهنگ‌هایی که در لیست مجوزهای دفتر موسیقی هست هم اجرا خواهد شد. آقای «پورزاد علایی» رهبر ارکستر من در این برنامه هستند. آقایان آرمین شریف‌پور ( نوازنده درامز)، مرتضی عابدی (نوازنده گیتار الکتریک)، پیمان منوچهری (کیبورد 2)، عماد گلچهره (نوازنده گیتار اسپانیش سولو)، آراد زادمهر (نوازنده گیتار اسپانیش)، امین شاه‌علی (نوازنده پرکاشن)، فرهاد کاظمی (نوازنده گیتاربیس) و فرشاد رشیدی‌نژاد (نوازنده ویولن) سایر دوستان من در ارکستر هستند که با هم روی صحنه می‌رویم.
 
  • * این سازبندی کمی با ترکیب ارکسترهای مرسوم پاپ تفاوت دارد.
ماهیت ارکستر پاپ است اما من یک خواننده پاپ – کلاسیک هستم و ماهیت این کنسرت هم در همین سبک است. به واسطه این موضوع دفتر محترم موسیقی مجوز این اجرا را برای تالار وحدت تهران صادر کرد. همچنین بنده در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گرید A دارم و این مورد هم یکی از دلایلی بود که توانستیم مجوز کنسرت برای این سالن را اخذ کنیم. اما در حقیقت می‌خواهم یک کنسرت وکال‌محور را روی صحنه ببرم و دوست دارم به جای‌ شوآف بیشتر به موسیقی و وکال توجه داشته باشم. به امید خدا قرار است اتفاقات خوانندگی درست و حسابی در این سالن رخ دهد و به همین دلیل ارکستر ما صد در صد زنده است و هیچ لپ‌تاپی روی استیج ما نیست. هیچ پروژه‌ای روی استیج پلی نخواهد شد و از ابتدا تا پایان را همه نوازنده‌های عزیز گروه می‌نوازند و مردم یک اجرای کاملاً زنده به معنای واقعی خواهند دید.
 
  • *البته این روند شما در انتخاب ارکستر تقریباً مخالف با روند مرسوم در اغلب‌ ارکستر‌های پاپ است و ظاهراً می‌خواهید خلاف جهت شنا کنید!
اینکه در کنسرت‌های پاپ پروژه پخش می‌شود را تکذیب نمی‌کنم اما زمانی که قرار است در تالار وحدت اجرا داشته باشید باید روند متفاوتی را پیش بگیرید. این سالن تنها اپرا هال ایران است و شاید خیلی‌ها مجوز اجرا در این سالن را اخذ نکنند. من خوشحال هستم روی استیجی برنامه برگزار می‌کنم که طی سال‌ها میزبان بزرگان موسیقی بوده است و دفتر موسیقی هم توقع دارد اکنون که به مهدی یغمایی مجوز اجرا در چنین سالنی را داده، او هم در بهترین حالت ممکن روی صحنه برود. من نمی‌خواهم خلاف جهت شنا کنم ولی من اینطور هستم و دوست دارم همه بخش‌های کنسرتی که برگزار می‌کنم زنده و واقعی باشد. این دلیل نمی‌شود اگر دیگران به شکل متفاوتی کار می‌کنند اشتباه است اما روند کار من به این شکل است.
 
  • *از زمانی که خبر برگزاری کنسرت شما در تالار وحدت منتشر شد بعضی‌ها گفتند که مهدی یغمایی با رابطه موفق به این امر شده است. این صحبت‌ها به گوش خودتان هم رسید؟ چه نظری دارید؟
نمی‌دانم اینکه دوستان می‌گویند مهدی یغمایی با رابطه سالن تالار وحدت را گرفته به چه دلیل است؟ اما باید این جواب را بدهم که اگر قرار بود مهدی یغمایی از رابطه استفاده کند باید اولین کنسرت رسمی‌اش در تهران پس از پانزده سال فعالیت حرفه‌ای برگزار شود؟ چرا آدمی که رابطه دارد طی پانزده سال اخیر از آنها استفاده نکرده است؟ من تا کنون برای دو نسل خوانده‌ام و اگر روابطی داشتم می‌توانسم سال‌ها قبل نسبت به برگزاری کنسرت رسمی در تهران اقدام کنم. بحث روابط نیست و اطمینان دفتر موسیقی به بنده برایم ارزشمند بود و از آنها واقعاً تشکر می‌کنم. برگزاری اولین کنسرت رسمی من در تالار وحدت برایم باعث افتخار است. قرار بود ما دی‌ماه امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کنسرتی را برگزار کنیم و همه مراحل آن هم انجام شده بود. اما با تهیه‌کننده محترم آقای «سپهر صاحبی» و آقای «علی برکت» جلسه‌ای داشتیم و تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه من قابلیت برگزاری کنسرت در تالار وحدت را دارم، اولین کنسرت در این سالن برگزار شود. خدا را هم شکر می‌کنم که مورد حمایت مسئولین دفتر موسیقی قرار گرفتیم و چنین اتفاقی رخ داد.
 
  • *با توجه به همین که می‌گویید برای دو نسل تا کنون خوانده‌اید پس چرا اولین کنسرتتان در پایتخت اکنون قرار است برگزار شود؟
اتفاقات زیادی طی این سال‌ها رخ داد. در پنج شش سال اول که خواننده گروه «ژوان» بودم برای فعالیت، ممنوعیت داشتم و من کارم را به صورت رسمی از سال 88 شروع کردم. قرار بود در سال 91 کنسرتی را در سالن «اریکه ایرانیان» برگزار کنم که به دلایلی لغو شد و پس از آن تصمیم گرفتم آلبومی را منتشر کنم که احساسات صد در صدی خودم باشد و سپس روی صحنه بروم. چنین آلبومی را بهار امسال منتشر کردم و قرار بود تابستان سال جاری کنسرتی را برگزار کنیم اما باز هم عجله نکردیم تا فضا را برای خودمان بهتر کنیم و بالاخره این روند منجر به کنسرت روز هفدهم بهمن در تالار وحدت شد.
 
  • * فکر کنم حواشی انتشار آلبوم «یه دنیا حرف» هم باعث شد که کمی از برگزاری کنسرت دور شوید.
تا کنون خیلی در مورد آلبوم «یه دنیا حرف» صحبت کردم و نمی‌خواهم دوباره به جزئیاتش بپردازم. من و تهیه‌کننده آن آلبوم دوستان خیلی خوبی بودیم و خاطرات زیادی کنار هم داشتیم. در آن موقع ناراحتی‌هایی داشتم و مصاحبه‌هایی را انجام دادم و الان که یک مقدار پخته‌تر شده‌ام می‌بینم که نباید آن اتفاقات رخ می‌داد. خدا را شکر این مسائل بین ما حل شد و در کار هنری احتمال چنین اختلاف‌ نظر‌هایی وجود دارد و اکنون مشکلی نداریم. برای ایشان هم بهترین آرزوها را دارم.
 
  • *برای پس از این کنسرت و تا پایان سال چه برنامه‌هایی دارید؟
پیشنهادات متفاوت و زیادی را برای اجرای برنامه در شهرستان‌های مختلف داریم و در حال بررسی هستیم تا هرکدام در بهترین زمان برگزار شود. عجله‌ای ندارم و نمی‌خواهم مثلاً بیست سانس کنسرت متوالی داشته باشم. چون وقتی شما سانس‌های متعدد کنسرت را در فواصل زمانی کوتاه برگزار کنید قطعاً خودتان آسیب می‌بینید. کارهای من هم از لحاظ خواندن، سخت هستند و ملودی‌های ساده‌ای ندارند و اجرای زنده آنها از من انرژی زیادی می‌برد. دوست دارم بین کنسرت‌هایم فاصله باشد تا در هر شهر بهترین‌هایم را ارائه دهم. می‌خواهم دقیقاً عین کنسرت تهران را در شهرستان‌های کوچک هم برگزار کنم. اگر زمان بین کنسرت‌ها کم و نزدیک هم باشد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و با مشکل مواجه می‌شویم. به زودی تور کنسرت‌های سراسر ایران را شروع می‌کنیم و فکر می‌کنم تا پایان سال 96 حداقل در یک شهر برنامه داشته باشیم.

از سوی دیگر در حال حاضر روی یک آلبوم متفاوت تمرکز کرده‌ام. می‌خواهم آلبوم جدیدم نسبت به «چمدون تو» چند قدم حرکت رو به جلو داشته باشد. همیشه آلبوم‌های خواننده‌ها روز به روز پس‌رفت می‌کند و ما خیلی زود به تکرار می‌رسیم و تلاش می‌کنم چنین اتفاقی برایم رخ ندهد. علاوه بر پروژه تولید آلبوم جدید، چند تک‌آهنگ آماده انتشار دارم که به زودی پس از اخذ مجوز منتشر می‌شوند. چند ویدئوکلیپ هم خواهیم داشت و آخرین ویدئوکلیپ من هم به نام «عاشق نبودی» از طریق سایت «موسیقی ما» در اختیار مخاطبان قرار گرفت. سعی‌ می‌کنم در سال 96 به امید خدا یک آلبوم متفاوت دیگر داشته باشم.

نام این برنامه به «آوانو» تغییر کرده و هنوز خبر صد در صد از سوی عوامل برای ساخت قسمت‌های جدید اعلام نشده است. امیدوارم برای این برنامه هم اتفاقات خوبی رخ دهد و بتوانیم برنامه متفاوتی را برای مخاطبان تولید کنیم.
 
  • *و کلام آخر؟
خوشحال هستم که به زودی مخاطبان عزیزم را در تهران می‌بینم. از دوست و برادر خوبم، تهیه‌کننده عزیز و مدیر موسسه فرهنگی هنری «رنگین کمان هنر جوان» آقای سپهر صاحبی تشکر می‌کنم. نگاه او فقط تجاری نیست و نگاه هنری دارد و این موضوع در رزومه کاری او هم مشهود است. از همه نوازنده‌ها و دوستان عزیزی که در ارکستر حضور دارند قدردانی می‌کنم. نهایتاً از علی برکت عزیز مدیر برنامه‌هایم تشکر می‌کنم که برادرانه در کنارم حضور دارد و روزهای سختی را با هم سپری کرده‌ایم. امیدوارم از این به بعد جواب این همه زحمت را بگیریم و این کنسرت خدا را شکر با استقبال خوبی مواجه شده و من از این بابت خوشحال هستم. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 00:08

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 15 بهمن 1395 - 14:35

لطفا با اقایان علی اصحابی و فرهاد جواهر کلام و بهنام علمشاهی و شهاب رمضان و رامین بی باک و سعید پور سعید هم گفت و گو کنید و از البوم جدید هایشان خبر بگزارید با تشکر .

جمعه 15 بهمن 1395 - 23:45

جات اینجاست استاد مهدی یغمائی❤

جمعه 15 بهمن 1395 - 23:45

خواننده پاپ کلاسیک

شنبه 16 بهمن 1395 - 08:52

اجرای زندشون تو دورهمی عالی بود.صداشون هم بی نظیره

شنبه 16 بهمن 1395 - 09:21

در.هر صورت ب هر شکلی و در هر شاخه ای برنامه اجرا کنند به تصدیق بزرگان موسیقی هم تحصلات اینکار دارند و هم صدایشان یکی از صداهای زیبا و ماندگار است ...جای تعجب است که صدای ایشان را در حد مقایسه میاورید.بقول یکی از هنرمندان بزرگ کشورمان که در تمام رشته های هنری بطور گسترده فعالیت دارند. در یکی از برنامه ها که از اقای یغمایی دعوت بعمل اوردنند و از ایشان خواستنند بطور زنده چندین اهنگ اجرا کنند ، به ایشان بخاطر داشتن صدایی " مخملین " تبریک گفتنند .....واقعا جنس. صدایشان به مانند مخمل است

یکشنبه 17 بهمن 1395 - 10:42

خیلی عجیبه یک خواننده متوسط رو به پایین حتی با دو تا آلبوم بدون 1 سانس اجرای زنده این همه غرور دارن.
آقای یغمایی عزیز بهتون شدیداً توصیه میکنم رویه رفتاریتون رو عوض کنید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی یغمایی: دوست دارم به جای‌ شوآف به موسیقی و وکال توجه داشته باشم | موسیقی ما