برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «ناگهان رفته» به آهنگسازی کاوه یغمایی رونمایی شد
هومن غفوری: می‌خواستم مخاطبان پاپ و راک را با هم داشته باشم
موسیقی ما - روز گذشته آیین رونمایی از اولین آلبوم «هومن غفوری» با نام «ناگهان رفته» با حضور هواداران این خواننده در کافه شناخت برگزار شد.

در آغاز برنامه غفوری به همراه نوازنده‌های خود سه قطعه از آلبوم را با نام‌های «نمی بخشمت»، «بهار» و «محکوم» اجرا کردند و در انتها یک قطعه را ایمپرووایز کردند.

از بند هومن غفوری می‌توان به آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک)، شایان کریمی (کیبورد)، مجید امیری (گیتار الکتریک)، رضا غلامی (گیتار باس) و پارسا پروین (درامز) اشاره کرد.

در ادامه برنامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور هومن غفوری و پریا تفنگ ساز برگزار شد که غفوری درباره سبک کاری خود گفت: «سبک ما جزء پاپ-راک محسوب می‌شود و دلیل انتخاب این سبک برای من این است که هم به سلیقه مخاطبان پاپ و هم به سلیقه مخاطبان راک احترام بگذاریم. ملودی‌ها اکثرا پاپ هستند ولی تنظیم‌ها و ارکستراسیون قطعات راک هستند.»

او درباره همکاری‌اش با کاوه یغمایی گفت: «کاوه یغمایی در وهله اول سال‌ها به عنوان موزیسین در زندگی شخصی من نقش بسزایی داشته و من همیشه آرزو داشتم که با او کار کنم. خیلی خوشحال که این فرصت به وجود آمد و مسلماً ضبط و ادیت‌ها تحت تاثیر او بوده. ناظر ضبط آلبوم ما کاوه بود و با راهنمایی‌های او این آلبوم تولید شده به همین خاطر شباهت‌هایی این میان وجود دارد.»

غفوری درباره رزومه خود گفت: «من خیلی دیر اولین آلبومم را منتشر کردم. از سال 70 موسیقی را با نوازندگی پیانو آغاز کردم و پس از هشت سال آواز را شروع کردم. ولی فرصت همکاری ما با کاوه یغمایی پس از ورود او به ایران بود. البته که تولید این آلبوم به دلیل حساسیت‌ها و کیفیت مورد نظر ما 4 سال زمان برد.»

پریا تفنگ‌ساز درباره ترانه خود در این آلبوم گفت: «ترانه من جدا از این آلبوم و اندیشه آن بوده است. این کار سال 87 نوشته شد. دراقع رستاک حلاج این ترانه را از من گرفت و به هومن غفوری واگذار کرد.»

غفوری در ادامه صحبتهایش گفت: «ما در جلسه اولی که با گروه تمرین گذاشتیم اولین سوالی که مطرح شد این بود که تنظیم‌ها برای کنسرت قرار است به چه شکل باشد؟ راک یا پاپ؟ من گفتم تمام سعی‌ام در تولید این آلبوم این‌طور بوده که مثل بندبازی که هر دو طرف چوبش باید به یک اندازه باشد، تعادل را حفظ کنم. من می‌خواهم هم مخاطبان راک را داشته باشم و هم مخاطبان پاپ را جذب کنم. البته فضای ذهنی خودم به همین شکل است. علاقه من به راک فارسی با آلبوم «مترسک» کاوه یغمایی شکل گرفت و همین بحث انگیزه شد که با او همکاری کنم.»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 15:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هومن غفوری: می‌خواستم مخاطبان پاپ و راک را با هم داشته باشم | موسیقی ما