برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ادامه تور «خلیج فارس» ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد؛
آرزوهای مدیرعامل بنیاد رودکی برای مردم بوشهر
موسیقی‌ما- تور کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران با دو شب اجرا در بوشهر ادامه پیدا کرد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، ارکستر سمفونیک تهران پس از اجرا در سالن همایش‌های خلیج فارس عسلویه، شامگاه 11 و 12 بهمن ماه در بوشهر روی صحنه رفت و با اجرای رپرتواری شامل آثاری از موسیقی حماسی، موسیقی فیلم و آثار کلاسیک به اجرای برنامه پرداخت. مدیرعامل بنیاد رودکی در اواخر این اجرا در سخنانی کوتاهرو به حاضرین گفت: «به عنوان یکی از نهادهای متولی توسعه فعالیت‌های فرهنگی در ایران بسیار خوشبین هستیم این برنامه موفقیت‌آمیز، بار دیگر هم در اینجا و هم در سایر استان‌ها به روی صحنه برود تا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان موسیقی فرصت پیدا کنند با چنین اجراهای فاخری از نزدیک آشنا شوند.»

صفی‌پور در ادامه با ابراز امیدواری برای مرسوم شدن اجراهای استانی برای ارکسترهای ملی و سمفونیک گفت: «در کشورهای مختلف دنیا ارکسترهای بزرگ در شهرهای مختلف به روی صحنه می‌روند و امیدوارم که چنین فعالیت فرهنگی در ایران نیز اتفاق بیفتد چراکه موسیقی فاخر باعث ارتقای درک هنری مردم و افزایش مفاهمه در میان آن‌ها می‌شود. و همچنین دو آرزو دارم برای بوشهری‌های عزیز، اول تشکیل ارکستر فاخر در این استان و دوم حضور هنرمندان بااستعداد عرصه موسیقی در چنین ارکسترهایی.»

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان افزود: «اجرای ارکستر سمفونیک در بوشهر ممکن نبود مگر با مساعدت و مشارکت همکاران عزیز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و همچنین سایر ادارات این استان و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم. همچنین جا دارد از نوازندگان ارکستر سمفونیک و رهبر بزرگوار آن جناب استاد روحانی هم که مدت‌هاست با صبر و تلاش طولانی چنین اجرای فاخری را به ارمغان آوردند تشکر کنم.»

دکتر معصومی‌راد (مدیرکل دفتر امور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه) و دکتر «حمیده ماحوزی» (مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر) از جمله مهمانان ویژه این برنامه در بوشهر بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر نیز پس از اتمام این کنسرت در حضور خبرنگاران درباره این تورو اجرای ارکستر سمفونیک در سواحل خلیج فارس گفت: «خوشحالم که بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک تهران زحمت چنین برنامه‌هایی را برعهده گرفتند و همچنین خوشحالم که اولین اجراها در استان بوشهر و از مرز خلیج فارس انجام گرفت. همان‌طور که می‌دانید استان بوشهر طولانی‌ترین مرز ایران را با خلیج فارس دارد و حضور ارکستر سمفونیک که یکی از گروه‌های اجرای موسیقی فاخر در ایران است در چنین موقعیتی برای ما ارزشمند بود.»

ماحوزی افزود: با صحبت‌هایی که با دکتر صفی‌پور، مدیر محترم عامل بنیاد رودکی داشتیم برای حضور ارکستر سمفونیک در بوشهر، خوشبختانه برنامه‌ها به شکل مناسبی به سرانجام رسید و این اتفاق افتاد و ارکستر سمفونیک ابتدا در عسلویه و بعد در بوشهر به روی صحنه رفت. ماحوزی درباره تاثیر اجرای چنین برنامه‌هایی در استان‌ بوشهر گفت: اصالت و تبحری که نوازندگان ارکستر سمفونیک در اجرای موسیقی دارند، قطعاً در استانی که مهد موسیقی است و از دیرباز مردمش با آن عجین بوده‌اند می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد. مدیر کل ارشاد بوشهر درباره میزان مشارکت در اجرای موسیقی در بوشهر توضیح داد: استان بوشهر در سال 94 رکورد اجرای صحنه‌ای موسیقی را با 300 اجرا از آن خود کرد و فکر می‌کنم در سال 95 هم به همین حد هست. این نشان می‌دهد که زمینه کار در حوزه موسیقی در استان بوشهر فراهم است و حضور چنین گروه‌هایی که به نوعی با موسیقی فاخر پیوند دارند می‌تواند روی علاقه‌مندان و فعالان عرصه موسیقی هم تاثیر بسزایی داشته باشد. ماحوزی در پایان با اشاره به علاقه برای حضور ارکسترهای فاخر نظیر ارکستر ملی در بوشهر گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم در این حوزه بازهم تلاش می‌کنیم که چنین فرصت‌هایی را فراهم کنیم تا عزیزان را با شرایط بهتری به اینجا دعوت کنیم و قطعاً حضور چنین گروه‌هایی باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسیقی فاخر می‌شود.

گفتنی ست تورهای استانی ارکستر سمفونیک به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کشور به همت بنیاد رودکی و با همکاری موسسه «هنر ماندگار قرن» به مدیرعاملی «دومان صوفیانی» روی صحنه می‌رود و در روزهای آینده نیز در شهرهای آبادان و اهواز برگزار خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 12:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرزوهای مدیرعامل بنیاد رودکی برای مردم بوشهر | موسیقی ما