برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه "پیل دم" با عناصر طبیعت کنسرت می‌دهد
موسیقی ما - گروه موسیقی پیل دم از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و نخستین گروهی در ایران است که با محوریت ساز دیجیریدو تشکیل شده است. قطعاتی چون باران، آتش، رود و … در این کنسرت اجرا می‌شود و همان‌طور که از اسم قطعات مشخص است اکثراً عناصر طبیعت هستند.

ساز دیجیریدو جزو طبیعی‌ترین و قدیمی‌ترین سازهایی هست که به همان شیوه‌ اولیه صدا می‌دهد و فرکانس صوتی آن بخشی از طبیعت را در خودش دارد.

ریما حسن زاده، مدیر برنامه‌های گروه پیل دم در خصوص این ساز و هدف گروه گفت: دیجیریدو، ساز بومی استرالیا است که در مراسم و آیین‌های‌شان نواخته می‌شود. این ساز مونوتون است، به همین دلیل این فرکانس‌ها حسی را به شما می‌دهد، مانند حسی که قبل از طوفان به شما دست خواهد داد. شما صدای طوفان را نمی‌شنوید ولی آن را احساس می‌کنید. بنابراین فرکانس را باید به‌صورت زنده در کنار ساز احساس کنید تا از آن تأثیر بگیرید. با آگاهی از این مهم در بسیاری از کشورها از ساز دیجیریدو در موسیقی‌درمانی استفاده می‌شود. ما در مورد تأثیر موسیقی صحبت می‌کنیم، که مهم‌ترین هدف گروه پیل دم تأثیرگذاری موسیقی است نه خود موسیقی.

ژوبین عسکریه (سرپرست گروه، نوازنده دیجیریدو و ادوات پرکاشن)، علیرضا بهمرام (نوازنده درامز)، میثم امینی (نوازنده کاخن،اره،دف،کوزه و ادوات پرکاشن)، مژگان حسینی (نوازنده قانون)، شاهرخ گلچین معانی (نوازنده دیجیریدو،آوا و زنگ)، آرش رستگار زاده (نوازنده ساز دهنی، شیکر، زنبورک و آوا)، پوربه ترک زاده (نوازنده هنگ درام و زنبورک و آوا)، پوریا رئیسی (نوازنده تنبور، دیوان، دف، بندیر و کوزه) و دومیم صداقت (نوازنده گیتار بیس) اعضای گروه پیل دم را تشکیل می دهند.

گروه موسیقی "پیل دم" به سرپرستی ژوبین عسگریه، 7 بهمن از ساعت 20:00 در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می روند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1395 - 23:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه "پیل دم" با عناصر طبیعت کنسرت می‌دهد | موسیقی ما