برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جشنواره موسیقی فجر صورت گرفت؛
تقدیم اجرای گروه «شِواش» مازندران به «احمد محسن‌پور»
موسیقی ما - گروه موسیقی «شِواش» مازندران، در حالی در هفتمین روز از سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت که برنامه‌اش را به بنیان‌گذار گروهش «احمد محسن‌پور» تقدیم کرد و «حمیدرضا نوربخش» رئیس سی‌و دومین جشنواره موسیقی فجر نیز با اهدای لوحی از «ابراهیم عالمی» خواننده و سرپرست گروه به عنوان پیشکسوت بخش موسیقی نواحی  تقدیر کرد.
 
«ساربونی»، «همدمجان»، «حامد»، «گل من»، «سوت یار» از جمله قطعاتی بود که در جشنواره اجرا شد. در ابتدای این برنامه، سرپرستِ این گروه، موسیقی مازندران شاخصه‌های بسیاری دارد که آن را از موسیقی سایر مناطق متمایز کرده است: «اوج و فرودها، نحوه ایست‌ها، فواصل، کیفیت صوتی  آواز خوان‌ها و ریتم از جمله شاخصه‌های موسیقی مازندارن هستند. این گروه به مخاطبان می‌گوید فرهنگ هر ملت، میراث فرهنگی هر کشور است و ما امروز بخشی از این میراث را به جشنواره فجر تقدیم می‌کنیم.»
 
گروه «شِواش» در سال 1367 با هدف پژوهش و تولید موسیقی اصیل مازندرانی به سرپرستی احمد محسن پور تشکیل شد. ارسلان طیبی، مسلم فهیمی، پرویز عبداللهی، جمشید نیکوزاد، رضا دیوسالار، سامان نوروزیان، محمد ابراهیم عالمی و یحیی قدیری در این برنامه حضور داشتند.
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1395 - 14:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تقدیم اجرای گروه «شِواش» مازندران به «احمد محسن‌پور» | موسیقی ما