برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب جشنواره موسیقی فجر اتفاق افتاد:
رونمایی «داماهی» از قطعات آلبوم جدیدش
موسیقی ما - گروه «داماهی» در حالی شب گذشته روی صحنه رفت که به وعده خود عمل کرد و چند قطعه از آلبوم جدیدش را برای اولین‌بار در برج آزادی اجرا کرد. این دومین حضور داماهی در جشنواره موسیقی فجر بود که این‌بار با رپرتواری شامل قطعات برجسته آلبوم «داماهی» و 4 اثر از آلبوم جدید به دیدار مخاطبانش رفت.

اکثر قطعاتی که در این کنسرت اجرا شدند، آثاری با گویش‌های بندرعباسی، مینابی و بلوچی بودند و علاوه بر آن چند قطعه فارسی هم اجرا شد که بیشتر آنها با اشعاری از محمود طلوعی و متعلق به آلبوم جدید گروه بودند. ترانه‌های پیچیده‌ای که داماهی تمام سعی خود را کرده بود تا ملودی خوبی برای آنها بسازد. ولی گاهی اوقات عجیب نیست که یک شعر خوب و درخشان نتواند یک ترانه خوب برای یک قطعه باشد. آنها با رونمایی از قطعات آلبوم جدید نشان دادند که احتمالاً آن چه در این آلبوم به آن توجه دارند، تمرکز روی بافت موزیکال آلبوم اول است با این تفاوت که این تمرکز قرار نیست فضای آلبوم را در یک قالب تکراری به مخاطب ارائه کند.

قطعاتی که داماهی به گویش بندرعباسی می‌خواند، عموماً از ترانه‌های ابراهیم منصفی هستند و در این کنسرت هم کولغانی برخی از اشعار این شاعر برجسته را نظیر «سوگند»، «گل‌بوته»، «یار عزیز» اجرا کرد. «مردن مردانه» یکی دیگر از همین قطعات بود که از قطعات پرطرفدار گروه محسوب می‌شود. قطعه‌ای که داماهی با جهت‌گيرى فيوژن جز، روی یک ملودی به یاد ماندنی، به راحتی می‌تواند مخاطب خاص و عام را متأثر كند. البته داماهی نسبت به کنسرت‌های پیشین‌اش، تغییراتی در این اجرا به وجود آورده بود که می‌توان به تغییر تنظیم‌های قطعات و طولانی‌تر شدن آنها اشاره کرد که همین موضوع باعث شد کمی از هیجان اولیه سالن کم شود.

قطعه «دیوانه» هم که به عنوان تک‌قطعه منتشر شده، با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد؛ قطعه‌ای که دارا معتقد است در طول فعالیت داماهی تا به امروز، یکی از بهترین قطعات و محبوب‌ترین قطعه او محسوب می‌شود که همین موضوع باعث شد در انتهای کنسرت، دوباره نواخته شود. یکی از ویژگی‌های این قطعه در کنار ملودی و موسیقی درخشانش، ترانه آن است که توسط احسان گودرزی سروده شده و به نظر می‌رسد بیش از پیش توانسته با جهان‌بینی داماهی هم‌سو شود و نظر مخاطب را به خود جلب کند که این موضوع می‌تواند به عنوان سرنخی برای گروه باشد تا با ادامه همکاری با این هنرمند، بر جذابیت‌های شنیداری خود بیفزاید.

به جز رضا کولغانی به عنوان خواننده، دارا دارایی (گیتارباس)، حمزه یگانه (کیبورد، بنجو) و ابراهیم علوی (عود و گیتار) سه عضو ثابت دیگر گروه داماهی بودند که روی صحنه رفتند. همچنین در این کنسرت دو نوازنده مهمان یعنی همایون نصیری (پرکاشن) و آرش پژندمقدم (درامز) هم حضور داشتند که جایگزین شایان فتحی پرکاشن‌نواز و درامر گروه داماهی شده بودند. نوازندگانی که نام هر کدام از آنها به تنهایی وزنه‌ای محسوب می‌شود و می‌تواند نوید یک اجرای باکیفیت را به مخاطب بدهد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 - 15:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی «داماهی» از قطعات آلبوم جدیدش | موسیقی ما