برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هنرنمایی گروه مهتاب
آلبوم «آن روزها» با آهنگسازی «احسان ذبیحی‌فر» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «آن روزها» اثر گروه موسیقی مهتاب با آهنگسازی «احسان ذبیحی‌فر» با صدای فریدون پوررضا، بهرام باجلان، مجتبی عسگری و وحید تاج و به همت مؤسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد و قرار است فردا (15 دی) نشست معرفی، نقد و بررسی این اثر چهارشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شود.
 
در این اثر، «حمید قنبری» سازهای کوبه‌ای، «حامد افشاری» قیچک باس، «سیاوش کامکار»سنتور ، «احسان امامی» تار و عود، «ترگل خلیقی» رباب، «علی داوری» نی و «احسان ذبیحی‌فر» کمانچه و آلتو نواخته‌اند. همچنین «ارسلان کامکار» نیز با عود به‌عنوان نوازنده مهمان این گروه را همراهی کرده است.
 
همخوانان این اثر، سولماز بدری، آرزو ابویی، سوگل بدری و حامی حقیقی بوده‌اند و ترنم کودکانه‌ کیان وطن‌دوست و مینو معظمی نیز در این آلبوم شنیده می‌شود.
 
«ذبیحی‌فر» درباره‌ی این اثر می‌گوید: «آن روزها مجموعه‌ای است از قطعاتی مستقل برای گروه سازهای ایرانی که با وجود اشتراکات مختلفشان، الزامی در پیوستکی و ارتباط بین آنها نبوده است و شباهت مایه‌ها و فضای کلی قطعه‌ها در به کارگیری چند صدایی‌ها و تکنیک‌های آهنگسازی شاید از مهم‌ترین عوامل چیدمانِ آنها در یک مجموعه باشد. این مجموعه حاصل دوره‌ای از ذوق‌آزمایی‌هایم در آهنگسازی است که تمایل داشتم با نگاهی دقیق‌تر به سازآرایی موسیقی ایرانی، تا حد امکان بتوانم چند صدایی‌ها، تعدد لایه‌های ملودی و تمهیدات مختلف آهنگسازی را به کار گیرم. این تمایل البته با دغدغه‌ی دیگر آن روزهایم گره خورده بود و آن امکان میزان جذب توامان مخاطب عام و خاص بود؛ تجربه‌ی سبکی که در آن پیچیدیگی و در هم تنیدگی خطوط سازی و آوازی، از زیبایی ملودی‌های ساده و روان نکاهد و بر غمای شنودشان نیز بیفزاید.»
 
او می‌گوید:‌ «بدیهی است هر قطعه نیز به میزان یکسانی از این ترکیب سهم نداشته است. این مجموعه در سال 1386 توسط گروه مهتاب در تالار فرهنگسرای نیاوران اجرا شده و بنابراین موسیقی به صورتی تنظیم شده که به طور طبیعی و بدون نیاز به استفاده از فرایندهای خاص در استودیو با گروه سازهای ایرانی قابل اجرا باشد. طراحی بخش کوبه‌ای نیز در اکثر قطعات این مجموعه بر اساس اجرای هم‌يمان چیدمانی از تمبک، دایره و دهل توسط یک نوازنده است (دهل در هم‌زمانی اجرا با آن دو ساز دیگر به وسیله‌ی پدال نواخته می‌شود) به جز قطعه‌ی‌ آذر (ساخته‌ی حمید قنبری) که برای گروهی مشتکل از چهار نوازنده‌ی ساز کوبه‌ای ساخته شده است.»‌
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 14:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «آن روزها» با آهنگسازی «احسان ذبیحی‌فر» منتشر شد | موسیقی ما