برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای موسیقی توسط کیوان حسنی و امیر رضایی در تالار «اندیشه» حوزه هنری
هفدهمین شب آواز ایرانی گرمابخش زمستان سرد
موسیقی ما - هفدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش موسیقی ما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان می‌ه‌مان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه بر‌تر معرفی خواهد‌شد.
 
 در هفدهمین شب‌ آواز ایرانی کیوان حسنی به همراه ادیب تیرانداز (نوازنده سه‌تار) یکی از گروه‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه بیات ترک با استفاده از شعرهای خاقانی و شفیعی کدکنی می‌پردازند.
 
 کیوان حسنی متولد ۱۳۵۲ ردیف آوازی را در محضر اساتیدی چون صدیق، شاه‌زیدی و بهرامی آموخته است. حسنی اجراهای متعددی به‌عنوان خواننده در شهرهای مختلف کشور داشته است. ادیب تیرانداز (نوازنده سه‌تار) متولد ۱۳۷۰ سه‌تار را در محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، بهداد بابایی و بهروز همتی فرا گرفته است. وی تئوری موسیقی ایرانی را نزد وصال عرب‌زاده آموخته و همچنین آواز را نزد حمیدرضا نوربخش و صدیق تعریف فراگرفته است. از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری تیرانداز می‌توان به سرپرستی گروه سه‌تار نوازی وصال و اجراهای متعدد در جشنواره‌ها و صدا و سیما، ضبط آلبوم ساقی و نوازندگی در کشورهایی نظیر دانشگاه موسیقی وان در ترکیه اشاره کرد.
 
 از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای امیر رضایی به همراه محمد سلطان‌دوست (نوازنده سنتور) و علی زینعلی (نوازنده تنبک) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه شور با استفاده از غزل‌هایی از حافظ و تصنیفی از رهی معیری با آهنگ سازی محمد سلطان‌دوست می‌پردازد.
 
 امیر رضایی متولد ۱۳۵۹ (کرمانشاه، شهرستان صحنه) آموخته‌های موسیقی خود را زیر نظر استاد لطفی تکمیل کرده است. وی کنسرت‌های متعددی را در شهرهای تهران، البرز و کرمانشاه با گروه‌های مهرنوازان، نهیب و نوا اجرا کرده است. محمد سلطان‌دوست (نوازنده سنتور) نیز متولد ۱۳۴۳ (شهر کرج) از شاگردان استاد حسین ملک و محمد حیدری است. وی سرپرست گروه‌های مهرنوازان، نهیب و نوا بوده و در کنسرت‌های مختلفی در تهران و کرج شرکت کرده است. همچنین علی زینعلی متولد ۱۳۴۸ (شهر کرج) از شاگردان نادر پیرفاتح بوده است و به‌عنوان نوازنده تنبک با گروه‌های مختلفی چون مهرنوازان، عشاق، آهنگ همکاری کرده است..
 
 در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت که علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی www. musicenter.ir مراجعه کنند.
 
 گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط هفدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www. e-haam. ir مراجعه کنند.
 
 
 هفدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه ۲۵دی‌ماه ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 12:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هفدهمین شب آواز ایرانی گرمابخش زمستان سرد | موسیقی ما