برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نویسندگی مدرس بلند‌پایه ام.آی.تی
کتاب موسیقی شمال هند منتشر شد
موسیقی ما - کتاب موسیقی شمال هند -تجربه موسیقی، بازنمود فرهنگ- نوشته «جورج، ای. راکرت» و با ترجمه کبری ذوله و بازخوانی لیلا رسولی توسط انتشارات ماهور منتشر شد. این انتشارات پیش‌تر، از این مجموعه موسیقی «هند و چین» و همچنین «موسیقی جنوب هند» را منتشر کرده بود.
 
موسیقی شمال هند، یکی از چند جلد موردپژوهی است که می‌توان در کنار کتابِ «موسیقایی بیاندیشیم» که جلدِ محوریِ مجموعه‌ی مجموعه‌ی موسیقی جهان است، قلمداد کرد. کتاب موسیقایی بیاندیشیم دربرگیرنده‌ی موسیقی فرهنگ‌های گوناگون و چارچوبی برای کاوش در فعالیت‌های موسیقایی سراسر دنیا است. این کتاب بسترسازی مجموعه‌ای از موردپژوهی‌هایی است که هر یک بر منطقه‌‌ی مستقلی از دنیا متمرکزند. هر یک از این موردپژوهی‌ها، موسیقی معاصر را مبدا قرارداده و سنت‌ها و اطلاعات تاریخی را آنجا که به زمان حال مربوط می‌شوند، مورد بحث قرار می‌دهند. شمال هند، سرزین سنت‌های موسیقایی بسیاری است که هر کدام دارای سبک‌ها،‌ژانرها و کاربست‌های بسیار متنوعی است. موسیقی در شمال هند با نگاهی اجمالی به بررسی ریتم‌ها، سنت‌های طبل‌نوازی، سبک‌های آوازی و اجرایی و سازهای ملودیک و ریتمیک موسیقی این سرزمین می‌پردازد.
 
«جورج. ای.راکرت» -نویسنده این کتاب- مدرس بلند‌پایه موسیقی در MIT است که در سال 1967 در محضر سارودنواز شهیر هندی، علی‌اکبرخان به یادگیری موسیقی هند پرداخت. او یکی از موسسان و مدیران مرکز موسیقی شمال هند «خان» در کالیفرنیاست و به تدریس این موسیقی در ایالات متحده، کانادا، هند و اروپا اشتغال داشته است. او آهنگسازی ارکستر، فیلم و غیره را نیز برعهده دارد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 10:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب موسیقی شمال هند منتشر شد | موسیقی ما