برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت خواننده «ژوان» در برج آزادی تهران
علیرضا قرائی‌منش: دوست دارم یک هنرمند مستقل باشم
موسیقی ما – خواننده قدیمی گروه «ژوان» که چند سالی هست فعالیت های مستقلش را با انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در کشور پیگیری می کند، در جدیدترین برنامه خود در تاریخ 2 دی ماه در سالن برج آزادی روی صحنه می رود. به گزارش «موسیقی ما»، علیرضا قرائی‌منش در تاریخ 2 دی ماه در برج آزادی تهران کنسرت آنپلاگد خود را با حضور نوازنده های سرشناس کشور روی صحنه خواهد برد و معتقد است این اجرا، کنسرتی متفاوت خواهد بود.
 
  • چرا آنپلاگد؟
علیرضا قرائی منش در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» در این باره گفت: «ما اسم کنسرت را آنپلاگد گذاشتیم. بعضی‌ها روی این اسم کمی سخت گیرانه تصمیم می‌گیرند. کنسرت آنپلاگد به معنای بدون برق بودن است؛ یعنی کاملا فضای اکوستیک، اما به این معنی نیست که اگر یکی دو ساز آکوستیک نباشد بخواهیم نام آن را از آنپلاگد تغییر بدهیم. اکثر سازهایی که در این کنسرت نواخته می شود فضای آکوستیک دارد و زنده است وشاید فقط یک یا دو ساز از فضای آکوستیک دور باشد. اگر بخواهیم سختگیرانه به این داستان نگاه کنیم حداقل می توانم بگویم برخلاف خیلی از کنسرت های امروزی، کل ارکستر و هیچ صدایی به وسیله لپ تاپ نیست. زیرا این کار توهین به مخاطبی است که هزینه می کند و می خواهد یک کنسرت زنده ببیند. غافل از اینکه صداها از لپ تاپ پخش می شود. کنسرت کاملا زنده است و هر اتفاقی که بیفتد همان جا بوده و حتی اگر صدای زنبوری هم بیاید واقعا همانجا نواخته می شود و ما بابت این موضوع خیلی زحمت کشیدیم و به آن افتخار می کنم.»
 
  • همکاران کنسرت
این خواننده درباره همکارانش در این کنسرت گفت: «باعث افتخار من است که نوازنده های خوبی با من همکاری می کنند و حتی بعضی از آن ها خیلی پر سابقه تر از من هستند و خیلی دوست داشتم که کنارشان ساز بزنم. اسامی آن ها در پوسترها هست ولی بعضی از آن ها را نام می برم. هومن غفاری که نیازی به معرفی ندارد. یک گروه زهی 9 نفره بسیار عالی با من همکاری می کنند که خیلی زحمت می کشند. به خاطر اینکه فضای کنسرت یکنواخت نشود نوازنده مهمان هم داریم؛ مثل علیرضا میراقای عزیز که زحمت نواختن کاخن و ادوات پرکاشن را می کشد و بنیامین بیانی هم نوازنده ساکسیفون است. ممکن است سورپرایزهای دیگر هم داشته باشیم که نوازندگان قدیمی به صورت مهمان قطعه ای را اجرا کنند.»

خواننده سابق ژوان درباره قطعات کنسرت هم گفت: «آهنگسازی و تنظیم همه قطعات و سرپرستی ارکستر هم به عهده من بوده و بسیار مسئولیت سنگینی است. چون من به عنوان خواننده این کنسرت بیشتر باید به فضای خواندن خودم می پرداختم و روی آن تمرکز می کردم و این بار مسئولیت سنگین روی دوش من نبود ولی جسارت کردم و خودم این کار را انجام دادم. چون من مولف کارهای خودم هستم و آن ها را می سازم و پارسال هم این اشتباه را کردم و این کار را به عهده شخص دیگری گذاشتم و بابت این موضوع پشیمان شدم. امسال از آن درس گرفتم و خودم مسئولیت سرپرستی ارکستر را به عهده گرفتم. مسئولیت سنگینی است ولی خدا را شکر راضی هستم و بچه ها عالی هستند و این کار برای من فوق العاده لذت بخش بود.»
 
  • اجرای خاطره سازها
قرائی منش درباره جزئیات بیشتر این برنامه نیز توضیح داد: «این کنسرت 16 قطعه برای اجرا دارد که 13 قطعه آن برای آلبوم جدید است که به زودی منتشر می شود و کارهای اداری آن انجام شده است. قصد و نیت دیگر من از این کنسرت فیلمبرداری حرفه‌ای است تا اجرا به صورت دی وی دی داخل پکیج آلبومم باشد و کسانی که آلبوم را خریداری می کنند آهنگ ها را به صورت زنده و تصویری هم ببینند. از این 16 قطعه چند آهنگ مربوط به زمانی است که در گروه ژوان بودیم و بعضی از آهنگ ها برای بعضی ها خاطره ساز است و برای خودم هم پر از خاطره است و واکنش های خوبی نسبت به آن ها دیدم ولی متاسفانه آن سالها (76_77) فضای مجازی انقدر قوی نبود و پخش اینترنتی  مثل امروز نبود. خیلی از آهنگ هایی که دوستشان داشتم به خوبی شنیده نشدند وبه نظرم حیف آمد که آن ها را اجرای مجدد نکنم و با این کنسرت و نوازنده های فوق العاده تصمیم گرفتم کارهایی مثل سایه، دختر بهار، ستاره جون که خودم مولف و سازنده آن ها بودم را دوباره اجرا کنم که تجدید خاطره شود.»
 
  • فضای متفاوت برج آزادی
او درباره اجرای کنسرت در سالن برج آزادی نیز معتقد است: «یکی از دلایلی که سالن برج آزادی را برای این اجرا انتخاب کردم فضا و شکل سالن است که خاص است و با این نوع موسیقی و اجرایی که ما در نظر داریم خیلی مطابقت دارد و چون اکثر سازها با فضای آکوستیک مطابقت دارد این سالن مناسب است. چون خصوصیت اجرای آنپلاگد هم جمعیت کم و صمیمی تر و نزدیک بودن خواننده با مردم است که سالن برج آزادی همه این خصوصیت ها را دارد و از لحظه ای که در آن قدم گذاشتم متوجه شدم که بهترین انتخاب برای اجرای ما است.»

قرائی منش گفت: «در چند سالی که من به دلایلی ممنوع الفعالیت بودم و کار نمی کردم ( تقریبا سال 85 تا 91_92) سعی کردم برای خواننده هایی که دوستشان داشتم و بعضی ها اسم دار بودند و بعضی ها هم تازه شروع کرده بودند،  با یک نگاه خوب و گلچین شده کار کنم و حاصلش اتفاق های خوبی بود که افتاد. دو سه اتفاق از آن ها برای من خیلی شیرین و دلنشین بود. یکی آهنگ خواب سیاه بود که برای حمید حامی ساختم که در آلبوم آخرش بود و خدارا شکر واکنش های خوبی از آن گرفت و بابت آن خیلی خوشحالم. یکی دیگر دو تک آهنگ به اسم سوء ظن و آزادی برای نیما مسیحا عزیز کار کردم که آن ها هم قطعاتی بود که به دل مخاطبان این عزیز نشست. دوست داشتم این اتفاق ها را بگویم که کم کار کردم ولی این کارها دلی بود و هیچ اجبار و دلیل دیگری نداشت. کاری که از دل برآید به دل هم می نشید و بابت این کارها بسیار خوشحالم.»
 
  • همکاری با شرکت ها
این خواننده در انتهای صحبت های خود نیز تاکید کرد: «خیلی ها از من می پرسند که چرا با شرکت خاصی همکاری نمی کنم. می گویند اگر با شرکت ها کار کنی زودتر پله ها را بالا می رووی و تمام مسئولیت با خودت نیست و سرعت پیشرفتت بیشتر می شود. می خواستم بگویم با احترام به همه این دوستان که در زمینه خود زحمت کشیدند و برای من هم قابل احترام هستند ولی من دوست دارم یک هنرمند مستقل باشم. چون فضای خیلی از این قراردادها و حق مادی و معنوی و چند ساله بودن قرارداد به فضای فکری من نمی خورد. به دوستان دیگر توهین نمی کنم و هرکس برای خود دلایلی دارد ولی من با این خط فکری هم خوانی ندارم. با اینکه بسیار سخت است ولی من این سختی را به جان می خرم و اگر خدا کمکم کرد و از قله بالا رفتم می خواهم با کسی باشم که از لحاظ فکری با من همخوانی داشته باشد و نمی خواهم بابت فکر و سلیقه ام جواب پس بدهم و بابت آن عذاب بکشم. من به اینکه مستقل هستم افتخار می کنم و با تمام سختی هایش دوست دارم اینگونه باشم و می دانم ممکن است خیلی طول بکشد ولی برای من ارزشمند و شیرین است.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1395 - 10:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قرائی‌منش: دوست دارم یک هنرمند مستقل باشم | موسیقی ما