برنامه یاد بعضی نفرات
 
در فرهنگ‌سرای ارسباران
دو آلبوم «وشتن» و «صدایی نیست» رونمایی می‌شوند
موسیقی ما - دو آلبوم وَشتَن (سعدی خوانی) اثر جدید پیمان سلطانی و «صدایی نیست» با آهنگسازی نوید توسلی و صدای حسین علیشاپور روز جمعه و شنبه در فرهنگ‌سرای ارسباران رونمایی می‌شود.
 
آلبوم «وشتن» از سوی موسسه ی رهگذر هفت اقلیم منتشر شده و «آیدین آغداشلو» نقاش برجسته 30 غزل عاشقانه‌ی سعدی را دکلمه و پنج خواننده‌ - علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش- نیز هر یک غزلی از سعدی را به همراه ارکستر خوانده‌اند. «وشتن» اثری است سمفونیک با فرم سوئیت که در ترکیبی از مُدهای ایرانی خلق شده است. این اثر برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی و آواز نوشته شده و توسط نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان اجرا و ضبط شده است.
 
 نوازندگانی چون حاج قربان سلیمانی (دوتار)، پیمان ناصح‌پور (دایره)، آزاده امیری (تار)، مهیار طریحی (سنتور)، علیرضا دریایی (کمانچه)، بابک غسالی (عود)، حسین مرشدپور (تنبک، زنگ)، محمد یاراحمدی (تنبک، ضرب زورخانه)، علی جعفری پویان (ویلن)، میثم مروستی (ویلن)، سهراب برهمندی (ویولا) و مجید اسماعیلی (ویلنسل) در این مجموعه همکاری داشتند.
 
 پیمان سلطانی در مورد اثرش چنین می‌گوید: «وشتَن، رقصی است که در آن، عاشق به پیشواز معشوق می‌رود. در «وَشتَن» عاشق از خراسان آغاز می‌کند به فارس و به آذربایجان می‌رود و دوباره باز می‌گردد و سالک، طریق را به مطلوب نهایی می‌رساند و صورت معشوق را طواف می‌کند.
پیمان سلطانی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی در کرمان بدنیا آمد. او موسیقیدان، نوازنده و رهبر ارکستر ایرانی است. عمده شهرت او، به واسطه اجراهایی است که به عنوان رهبر ارکستر ملل ارکستر پرسپولیس داشته ‌است و از شاخص ترین آنها، بازسازی و اجرای آهنگی قدیمی با شعر بیژن ترقی و صدای سالار عقیلی است.
 
این موسیقی‌دان در تهران از محضر اساتید برجسته‌ای چون فرامرز پایور، مجید کیانی، حسین علیزاده، زیدالله طلوعی، و فرخ مظهری در زمینه نوازندگی سنتور، تار و سه‌تار بهره گرفت، و برای ورود به عرصه آهنگسازی و رهبری ارکستر نزد بزرگان دیگر موسیقی رفت و(ارکستراسیون،کنترپوان) را از دکتر محمدتقی مسعودیه، (هارمونی، کنترپوان) را نزد فرهاد فخرالدینی و آهنگسازی را از (پروفسور امانوئل ملیک اصلانیان)، و آهنگسازی ورهبری ارکستر را هم نزد پروفسور توماس کریستین داوید آموخت.
 
همچنین آلبوم موسیقی «صدایی نیست» با آهنگسازی نوید توسلی و صدای حسین علیشاپور روز جمعه 19 آذر ماه ساعت 11صبح در فرهنگ سرای ارسباران رونمایی می‌شود.
 
نوید توسلی (نوازنده سنتور) و حمید قنبری (نوازنده سازهای کوبه‌ای) قطعات موسیقی این آلبوم را بر روی اشعاری از شهریار، ه.الف.سایه، استاد محمد علی بهمنی و نیز ترانه ای از نوید توسلی نواخته‌اند. این آلبوم با همکاری موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشرشده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه‌ها می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان خیابان جلفا مراجعه و یا با تلفن های 20-22872818 تماس بگیرند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1395 - 13:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دو آلبوم «وشتن» و «صدایی نیست» رونمایی می‌شوند | موسیقی ما