برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت آلبوم «دور» به همراه قطعات شنیده نشده از این خواننده
ماکان اشگواری و امیر صارمی روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - ماکان اشگواری و امیر صارمی اولین کنسرت آلبوم «دور» پس از انتشار این آلبوم و همچنین چند قطعه شنیده نشده را در برج آزادی روی صحنه می‌برند.

به گزارش «موسیقی ما»، «دور» اولین آلبوم مستقل ماکان اشگوارى در همکاری با امیر صارمی است که خرداد سال جاری از آن رونمایی شد، هر چند که پیش از این نام او را در پروژه‌هایى همچون خوانندگی در گروهِ الکترونیک «زنگ»، همکاری با گروه «نایما» و همچنین مدیریت هنری و هم‌خوانی در آلبوم موفق «کماکان» به خوانندگى مهدى ساکى و خوانندگى در موسیقى متن فیلم «در دنیاى تو ساعت چند است؟» دیده بودیم که دو آلبوم آخر در زمره پرفروش‌ترین آلبوم‌هاى تلفیقى سال گذشته قرار گرفتند.

حالا شش ماه از رونمایی آلبوم «دور» که مدتی هم جزو پرفروش‌های سایت‌های فروش نسخه دیجیتال آثار موسیقی بود، می‌گذرد و قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه ٢٥ و ٢٦ آذرماه در برج آزادی، چند قطعه از همين آلبوم همچون «کنارم باش»، «بانوی گیسو حنایی»، «ها کن»، «عقب‌تر»، «قصه را»، «نهنگ» و... و چند قطعه شنیده نشده اجرا شود. در این کنسرت ماکان اشگواری در کنار امیر صارمی (نوازنده گیتار) و سردار سرمست به عنوان نوازنده مهمان به اجرای موسیقی می‌پردازند.

آلبوم «دور» حاصل همکارى مشترک ماکان اشگوارى و امیر صارمى با جمعى از هنرمندان مطرح موسیقى ایران همچون سهیل پیغمبری، بردیا کیارس و سردار سرمست است که در این آلبوم به عنوان نوازنده حضور داشته‌اند و کریستف رضاعی هم در دو قطعه، تنظیم‌ برای تریوى زهی انجام داده است. این آلبوم دغدغه‌های شخصی‌ ماکان را بیش‌تر نشان می‌دهد. ملودی بیش‌ترِ قطعات و کلام نیمی از آن‌ها ساخته خود او است که اغلب تنها با یک گیتار همراهی می‌شوند و گاهی یک ساز دیگر به این جمع آرام می‌پیوندد.

اشگواری و صارمی پیش از این بخش زیادی از قطعات آلبوم را در اجراهای زنده (هفته‌ی موسیقی تلفیقی تهران و بخشِ تلفیقی جشنواره‌ی موسیقی فجر و...) روی صحنه برده بودند و مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی مستقل با این آثار آشنا شده‌اند. قطعاتی ساده و صمیمی که ساخت کلام و موسیقی آن‌ها به طیف گسترده‌ای از مخاطبان اجازه برقراری ارتباط می‌دهد.

سبک موسیقی در این آلبوم را بایستی جایی بین موسیقی جز و پاپ دانست، غالب قطعات با صدای خواننده و یک گیتار کلاسیک اجرا شده‌اند و البته ریتم‌ها و هارمونی آثار بعضی جاها به سمت موسیقی جز تمایل پیدا می‌کند، اما در کل سبک غالب آلبوم، موسیقی پاپی است که با ذهنیت و برداشت عمومی از این گونه موسیقی متفاوت است.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت که روزهای پنجشنبه و جمعه ٢٥ و ٢٦ آذر ماه در برج آزادی برگزار می‌شوند، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1395 - 15:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماکان اشگواری و امیر صارمی روی صحنه می‌روند | موسیقی ما