برنامه یاد بعضی نفرات
 
**
محمد گلریز: همیشه یک بسیجی بودم
 محمد گلریز خواننده کشورمان با اشاره به بسیجی بودنش گفت: عضویتم در بسیج، به اوایل انقلاب اسلامی ایران و زمانی که امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند، باز می‌گردد. از‌‌ همان ابتدا بسیجی بودم و سعی می‌کردم، در قالب هنر، آثاری در خور این لشکر مخلص خدا تهیه کنم.

 وی در خصوص نخستین قطعه‌ای که برای بسیج خوانده است، اظهار کرد: نخستین قطعه‌ای که برای بسیج ساختم، «ای بسیجی» نام دارد. خوشبختانه این قطعه خیلی مورد توجه واقع شد.‌ای بسیجی به نوعی شناسنامه بسیجیان بود. حتی پس از ساخته شدنش موسیقی، تصویرش ساخته شد و به نوعی الگوی بسیاری از خوانندگان قطعه‌های ارزشی قرار گرفت.

خواننده قطعه «خجسته باد این پیروزی» در خصوص فعالیت‌هایش در بسیج بیان کرد: من همیشه یک بسیجی بودم. جالب اینکه در تمامی بخش‌های بسیج نیز عضویت داشتم. از بسیج سازندگی گرفته که از راه آن وارد جبهه شدم، تا بسیج مستضعفین و غیره. همچنین در تمامی ارگان‌هایی که کار کردم، در بخش بسیجش نیز عضویت داشتم.

گلریز با اشاره به قطعاتی که برای شهدا خوانده است، گفت: در زمان جنگ، تلاش می‌کردم، برای هر یک از رزمندگان مشهور که توفیق شهادت پیدا می‌کردند، قطعه‌ای بسازم. مثال برای شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و غیره قطعه‌هایی ساختم که از نظر محتوایی قوی بوده و با استقبال فراوان مردم نیز مواجه شدند.

 خواننده ارزشی کشورمان در خصوص عضویتش در بسیج هنرمندان اظهار کرد: نزدیک به هشت سال است که در بسیج هنرمندان عضویت دارم. فعالیت‌هایم در این بسیج، به کار‌هایی چون دبیری در جشنواره‌های موسیقی ارزشی، شرکت در جلسات سیاست گزاری، مشاوره برای تولیدات کار‌های ارزشی و غیره معطوف است.

گلریز در خصوص تأثیر گزاری فعالیت‌های بسیج هنرمندان تصریح کرد: بدون شک بسیج هنرمندان تأثیر فراوانی در عرصه هنر می‌گذارد، اما بودجه کمی برای این بسیج در نظر گرفته می‌شود. به طور کل حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بسیار کم است.
منبع: 
سایت راه نوا
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 09:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد گلریز: همیشه یک بسیجی بودم | موسیقی ما