برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تقدیم یک قطعه به حسین علیزاده و با روایتی از اشعار تصویرگونه نیما
آلبوم «می‌رسد باران» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «می‌رسد باران» بر اساس شعرهای نیما یوشیج، به آهنگسازی سیامک جهانگیری و خوانندگی حسین علیشاپور منتشر شد. این آلبوم بر اساس شعرهای نیما یوشیج شامل ده قطعه است که از جمله‌ی آن می‌توان به قطعاتی چون قصه، بر فراز دشت، در فرو بند، باز آی،‌ نی تنها،‌ دیدار، عود تنها، پرده‌ی شب،‌ می‌رسد باران و توکا، اشاره کرد.
 
در آلبوم «می‌رسد باران» سیامک جهانگیری نی و سه تار زده و نگار بوبان عود نواخته است. بهزاد میرزایی نیز در این آلبوم نوازندگی تنبک را بر عهده داشته است. سیامک جهانگیری، آهنگساز این آلبوم، در بروشور اثر درباره «می رسد باران» نوشته است: «آلبوم «می رسد باران»، روایتی است ساده از اشعار تصویرگونه نیما بر بستری از نغمه‌های آشنا و بی‌پیرایه موسیقی ایرانی که سعی در رهایی از قالب فرم‌ها و فضاهای آشنای سازی و آوازی دارد. این فضای تصویرگر و روایت گونه‌ی اشعار که با در هم آمیزی جمله‌های آوازی ساخته و طراحی شده، سعی در به هم پیوستگی موسیقی آوازی در لایه‌ها و خطوط مختلف سازها، از یک جهت؛ و عرضه‌ی بیان محتوایی شعر، از سوی دیگر دارد، بنابراین، با قرار گرفتن پیاپی قطعه ها، این روایت به اوج خود رسیده، در نهایت به خاتمه می‌رسد و شاید شنیدن این قطعه ها، به تنهایی، از کم و کیف روایت داستان بکاهد.»
 
پدید آورندگان این آلبوم قطعه «قصه» را به حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده نامدار تار ایران، تقدیم کرده اند و جلو نام این قطعه نوشته اند: «برای نیمای موسیقی، استاد حسین علیزاده». قطعه «می رسد باران» نیز که با الهام از ملودی مازندرانی ساخته شده، به روانشاد استاد احمد محسن پور، موسیقی دان و نوازنده کمانچه ی مازندرانی، تقدیم شده است.
 
این اثر در پاییز 1392 ضبط شده و به همت نشر نوفه در پاییز 1395 منتشر شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1395 - 15:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «می‌رسد باران» منتشر شد | موسیقی ما