برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیکر استاد شریف‌زاده تشییع شد
سرو خرامان در خاک آرمید
موسیقی ما - صبح امروز، پیکر استاد «ابراهیم شریف‌زاده» -پیشکسوت موسیقی مقامی- در باخرز تشییع شد و این هنرمند برجسته‌ موسیقی خراسان، در قطعه هنرمندان آرامستانِ شهر باخزر و در جوار استاد مرحوم غلامحسین سمندری آرمید.
 
ایشان که در طول حیات هنری خویش، آثار ارزشمندی چون «یار وفادار»، «یا غیاث المستغیثین»، «سرو خرامان» و «مناجات خوانی» و بسیاری از قطعات دیگر را خلق کرده بود، با حضور جمع زیادی از مردم ، مسئولان و هنرمندان باخرز از مقابل فرمانداری تا مسجد جامع این شهرستان برگزار شد. در این مراسم «مهرجردی» - مشاور معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-  و «سرابی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند و پیکر استاد شریف زاده پس از تشییع و اقامه نماز برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان و در جوار استاد مرحوم غلامحسین سمندری به آرامستان شهر باخرز منتقل شد.
 
در این مراسم «غفور محمدزاده» پژوهشگر موسیقی مقامی خراسان گفت: «استاد شریف زاده یکی از سه خنیاگر باقیمانده از نسل درپور و پورعطایی بود که در باخرز تربت جام زندگی می کرد و در آخرین فعالیت هنری خود، ۱۹ خرداد امسال به همراه فرزند زنده یاد سمندری در مراسم اختتامیه فستیوال موسیقی آئینه دار در تالار وحدت تهران پس از اجرای برنامه تجلیل شد.»
 
محمد ابراهیم شریف‌زاده متولد سال هزارو ۳۱۵ شهر باخرز از توابع خراسان رضوی ، موسیقی مقامی را از نوجوانی آغاز کرد و با غلامحسین سمندری همکاری نزدیکی داشت، همکاری او با غلامحسین سمندری از دوتار نوازان شهیر باخرزی ۶۰ سال طول کشید و آلبوم موسیقی خون پاش و نغمه ریز حاصل این همکاری است. اذان معروف او که به شیوه ای منحصر بفرد خوانده  می‌شود، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود معطوف کرده است. استاد محمدابراهیم شریف زاده خالق آهنگ‌های معروفی چون سرو خرامان بود و آثار ارزشمند قطعات یار وفادار، یا غیاث المستغیثین و مناجات خوانی نیز از آثار زیبای استاد شریف زاده در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395 - 14:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سرو خرامان در خاک آرمید | موسیقی ما