برنامه یاد بعضی نفرات
 
با یادی از بزرگانِ کربلا
پوئم سمفونی سوگ ساز در برج میلاد برگزار شد
موسیقی ما - پوئم سمفونی «سوگ ساز» به عنوان یکی از برنامه‌های سوگواره «خیمه‌ها و نجواها» شامگاه دوشنبه 10 آبان ماه با رهبری سعید اردیانی و همچنین تجلیل از حسام‌الدین سراج برگزار شد. این پوئم سمفونی با نوازندگی بیش از 65 نفر از هنرمندان و حضور «مهیار شادروان» و «محمد هاشم احمدوند» به عنوان خوانندگان قطعات این سمفونی شکل گرفته است.
 
این پوئم سمفونی در قالب 9 قطعه است و هر قطعه اختصاص به یکی از بزرگان کربلا دارد و شامل قطعات کاروان عشق - کاروان امام حسین (ع)- ، سفیر عشق (مسلم بن عقیل)، دو یاس کوچک(طفلان مسلم)، حر(اندیشه،توبه،شهادت) شش ماهه سرباز(حضرت علی اصغرع)،یوسف لیلا (حضرت علی اکبرع)،شاه شمشاد قدان(حضرت عباس سلام الله علیه)،هنگامه محشر(حضرت عباس ع) و باز این چه شورش است (شام غریبان و کاروان اسرا) است.
 
«علی درویش‌پور» در پایان اجرای شب نخست این پوئم سمفونی ضمن تقدیر از حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی گفت: «برج میلاد نماد مجسم ایرانی است و ایرانی ایستاده و امروز بسیار خوشحالیم که در یادمان ملی ایرانیان میزبان گروه‌های هنرمندان برای اجرای سومین سوگواره خیمه‌ها و نجواها هستیم. واقعه کربلا ستون اصلی و نگهدارنده فرهنگ تشیع و فرهنگ ایرانی-اسلامی است و ما در برج میلاد با همین نگاه و اندیشه به استقبال سومین سوگواره خیمه‌ها و نجواها می‌رویم.»
 
به گفته‌ی درویش‌پور، در سوگواره «خیمه‌ها و نجواها» تلاش شده است که با بهره‌گیری از هنرهای مختلف همچون هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و سینما فرهنگ عاشورایی را تا پایان ماه صفر به شهروندان و مخاطبان منتقل کنند و اجرای این پوئم- سمفونی نخستین گام در این زمینه بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 - 12:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوئم سمفونی سوگ ساز در برج میلاد برگزار شد | موسیقی ما