برنامه یاد بعضی نفرات
 
با کمانچه‌ی «سعید فرج‌پوری» و ضربِ «کامبیز گنجه‌ای»
آلبوم «کمانچه نوازی» در چهارگاه و بیات ترک منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «کمانچه نوازی» با اجرای سعید فرج پوری و «کامبیز گنجه‌ای» در حالی منتشر شد که «فرج‌پوری» در این اثر، در دستگاه چهارگاه و آواز بیاتِ ترک کمانچه نواخته است و «کامبیز گنجه‌ای» او را با نواختن ضرب همراهی کرده است.

این اثر دارای قطعاتی چون «پیش درآمد قدیمی به یاد استاد بهاری»، «درآمد»، «ضربی زابل»، «آواز زابل»، «چهارمضراب (بهره گرفته از ردیف)»، «حدی و پهلوی»، «رنگ مخالف سه گاه»، «ضربی مخالف»، «مثنوی مخالف»، «چهارمضراب»، «ضربی بیات ترک»، «درآمد و کرشمه»، «ضربی و چهارمضراب»، «مقدمه ی شوشتری»، «آواز شوشتری»، «رنگ» است. در آلبوم «کمانچه نوازی» (چهارگاه و بیات ترک) در کنار قطعه های اجرا شده بر مبنای گوشه های ردیف موسیقی ایرانی، چند ضربی، چهارمضراب و رِنگ نیز از آثار بزرگان موسیقی ایرانی همچون استادان روانشاد درویش خان، رکن الدین مختاری، علی اصغر بهاری و سید حسن کسایی گنجانده شده است. در کنار این ها، دو مقدمه و یک چهارمضراب نیز از ساخته های سعید فرج پوری در این آلبوم اجرا شده است.

سعید فرج پوری که به تازگی در ایران کنسرتی را با خوانندگی «سالار عقیلی» اجرا کرد. او از نوازندگان نام آشنای کمانچه است که در گروه‌هایی چون دستان، عارف و شیدا حضور داشته و در مقام آهنگساز، آلبوم هایی چون «غوغای عشق بازان» ، «میخانه ی خاموش» و «ای جان جان، بی من مرو» را ساخته است
.
آلبوم «کمانچه نوازی» (چهارگاه و بیات ترک) به همت مؤسسه ی ماهور منتشر شده است. پیش از این نیز این ناشر آلبوم «کمانچه نوازی» (بر اساس ملودی های کردی) را با دونوازی سعید فرج پوری و پژهام اخواص منتشر کرده بوده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1395 - 14:05

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «کمانچه نوازی» در چهارگاه و بیات ترک منتشر شد | موسیقی ما