برنامه یاد بعضی نفرات
 
هشتم و نهم مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری
حسام‌الدین سراج، دو شب با «مثل سایه‌ها» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - «حسام‌الدین سراج» -خوانندۀ برجستۀ موسیقی سنتی ایران- هشتم و نهم مهر ماه در تالار اندیشه حوزۀ هنری به اجرای کنسرت «مثل سایه‌ها» خواهد پرداخت و این در حالی است که بخشی از عواید این کنسرت قرار است به خیریۀ «رحمت» تعلق گیرد.
 
این برنامه ابتدا قرار بود، تنها هشتم مهرماه برگزار شود که به دلیل استقبال مخاطبان، يك روز دیگر تمديد شد، این خوانندۀ پیشکسوت، پيش‌تر در تيرماه با گروه سور در تالار وحدت به روي صحنه رفته بود. دراین اجرا گروه «سور» و مجید مولانیا به عنوان آهنگساز قطعه ها و نوازنده نیز سراج را همراهی می‌کنند.
دراین اجرا جمشید صفرزاده به عنوان نوازنده سنتور، حمید قنبری به عنوان نوازنده تنبک، علیرضا دریایی به عنوان نوازنده کمانچه، ساحل سوری به عنوان نوازنده عود، امین داوودی به عنوان نوازنده دف، فرنام اسکندری به عنوان نوازنده کمانچه آلتو و مجید مولانیا به عنوان نوازنده تار هنرنمایی می کنند. همچنین يكي از كارهاي استاد شجريان براي بزرگداشت ايشان توسط سراج بازخواني مي شود. در این کنسرت ، تصانیف جدیدی که مبتنی بر اشعار مولانا، حافظ، سایه، سیاووش کسرایی و حسین منزوی ساخته شده است، به اجرا در خواهد آمد.
 
کنسرت «مثل سایه‌ها» در دو بخش اجرا خواهد شد. بخش اول در مایۀ بیات اصفهان شامل سه تصنیف به نام های «جست‌وجوی دوست»، «سفر» و «عاشق و مست» به همراه یک چهار مضراب است و بخش دوم در مایۀ دشتی، شامل سه تصنیف و یک قطعه آوازی است. اشک مهتاب، سرود کهن، ایران من و قطعه ی بی کلام، بخش دوم کنسرت را شامل می شود . «حسام الدین سراج» تا کنون بیش از 30 اثر موسیقایی  منتشر کرده که در بین آنها آثاری چون «باغ ارغوان»، «شرح فراق»، «طریقت عشق»، «نرگس مست»، «ماه نو»، «وداع»، «بوی بهشت»، «شهر آشنایی»، «رویای وصل»، «نگاه آسمانی»، «نازنین یار» و... با استقبال چمشگیر مردم مواجه شده است. او با اساتید صاحب نام زمان خود مثل جلیل شهناز، فرهنگ شریف، جلال ذوالفنون، محمد موسوی، فریدون شهبازیان، حسن یوسف‌زمانی، لوریس چکناواریان و… آثار مشترک دارد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 - 13:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام‌الدین سراج، دو شب با «مثل سایه‌ها» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما