برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور محمداسماعیل قنبری
یادمان درویش خان در ارسباران برگزار شد
موسیقی ما - مراسم یادمان غلامحسین درویش ملقب به «درویش خان» سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه در قالب ویژه برنامه «باد خزان» در فرهنگسرای ارسباران  برگزار شد. در این برنامه آثاری از غلامحسین درویش در قالب قطعه و تصنیف با تنظیم مبتنی بر ردیف دستگاهی ایران در آوازهای ابوعطا، افشاری و دستگاه‌های سه‌گاه و ماهور با هنرمندی «ابوسعید مرضایی» تنظیم‌کننده و نوازنده سه تار، صادق شیخ زاده آواز، حسین قاسم زاده نی و عمران فروزش تمبک اجرا شد.
 
«باد خزان» که در آوازهای ابوعطا، افشاری و دستگاه های ماهور و سه گاه اجرا شد، در بیان آوازی هم مشتمل بر گوشه‌های مستقل مکتب اصفهان در این فواصل و حالات بود، در ابتدای مراسم متنی در مدح و ستایش غلامحسین درویش از هنرمندان نامی و استادان موسیقی ایرانی در اواخر دوره قاجاریه که توسط ابوسعید مرضایی نوشته شده بود قرائت و کنسرت به یاد ایشان اغاز شد. « صادق شیخ زاده» خواننده این اجرا  با کسب اجازه از استاد محمد اسماعیل قنبری به عنوان مهمان ویژه اولین قطعه را با نام (ساز و اواز به یاد درویش خان) در دستگاه ابو‌عطا اجرا کرد .
 
قطعه دوم «تصنیف بهاردلکش» و سومین قطعه با عنوان «به رنگ ابوعطا» پایانی بر آواز و اجرا در دستگاه ابو عطا بود که از اتفاقات قابل اشاره در این قطعه تک‌نوازی حسین قاسم‌زاده در پایان بخش اول بود. پیش درامد افشاری آغاز کننده بخش دوم در اواز افشاری، چهارمین قطعه ای بود که با ساز و اواز همراه و در ادامه با تصنیف باد خزان و رنگ افشاری توجه حضار را به خودش جلب کرد.
 
تصنیف «صبحدم» در دستگاه سه‌گاه در ابتدای بخش سوم توسط صادق شیخ‌زاده خوانده شد و «ساز و اواز» و تصنیف عروس گل پایان اجرای این بخش بود. در آخرین بخش از اجرا چهار مضراب درویش خان و تصنیف «ز من نگارم» در دستگاه ماهور نواخته و خوانده شد تا پایانی زیبا بر کنسرت باد خزان توسط ابو سعید مرضایی و صادق شیخ‌زاده باشد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 15:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادمان درویش خان در ارسباران برگزار شد | موسیقی ما