برنامه یاد بعضی نفرات
 
با قطعاتی در دستگاه همایون با گردآوری و تدوین «محمد باقر زینالی»
«عاشقم من» با صدای محسن کرامتی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «عاشقـم من» شامل فطعاتی در دستگاه همایون، با خوانندگی «محسن کرامتی» و با گردآوری و تدوین «محمد باقر زینالی» منتشر شد.

قطعه‌ی نخست این مجموعه که نام مجموعه نیز از آن گرفته شده، از رکن‌الدین مختاری است در همایون؛ همان قسمت‌های ابتدایی پیش‌درآمد که کلام بر آن قرار گرفته است. چهارمضراب همایون از حبیب سماعی، و بر اساس اجرای مجید کیانی است.

تصنیف بیداد براساس نت‌نوشته‌ی فرامرز پایور در کتاب ردیف آوازی و تصنیف‌های قدیمی به روایت استاد عبدالله دوامی  است. تصنیف شوشتری بر‌‌اساس صفحه‌ای با صدای قُلی‌خان شاهی با شعر «اگر مستم» است. بند فرود که در آخرین قسمت تصنیف به علت اتمام زمان در صفحه موجود نیست، با توجه به ساختار قطعه به صورت فعلی ترمیم شده و در این اثر آمده است.

تصنیف آخر از جواد بدیع‌زاده است با مَطلع «هست در خانه مرا طُرفه زنی» که مانند پاره‌ای دیگر از آثار ایشان با طنز در کلام همراه است. این آهنگ با شعر استاد کرامتی به اثری متفاوت تبدیل شد و همچنین قطعه‌ی‌ پایانی، رِنگی از رکن‌الدین مختاری بر اساس اجرای ابوالحسن صباست. صبا شعر طنزی با مَطلع «همه چیزش خوبه این نگار من، حیف که سالَک داره» بر روی این آهنگ سروده و با صدای خود اجرا کرده است.

این در حالی است که این آوازخوان که یک دهه قبل مجموعه تصنیف‌های عبدالله خان دوامی را با نت نویسی استاد فرامرز پایور منتشر کرده بود، چندی قبل آثار گردآوری شده‌ی استاد پایور از ردیف آوازی استاد دوامی را منتشر کرده است. این اثر از روي آوانگاري استاد فرامرز پايور و از کتاب رديف آوازي و تصنيف هاي قديمي به روايت استاد عبدالله دوامي     خوانده شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 15:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «عاشقم من» با صدای محسن کرامتی منتشر شد | موسیقی ما