برنامه یاد بعضی نفرات
 
بعد از سال‌ها
داود آزاد در تهران خواند و نواخت
موسیقی ما - «داود آزاد» پس از سال‌ها، در تهران به اجرای برنامه پرداخت. او در این برنامه خود اجرای قطعاتش را برعهده داشت و علاوه بر آن، تنبور و عود و تار نواخت و در چند قطعه نیز یک سماع‌گر در پشت گروه موسیقی به اجرای حرکات مخصوص می‌پرداخت. او درباره‌ی اجرایش گفت: « من تصمیمی به اجرا نکردنِ کنسرت در تهران نداشتم، اما مسائلی پیش آمد که این اتفاق رخ نداد و حالا امیدوارم این کنسرت شروع خوبی برای برگزاری کنسرت‌های بعدی باشد.»
 
بخش نخست کنسرت با اجرای قطعه «بی‌نشان» آغاز شد و در ادامه، «هوالاول»، «عاشقی» و «شیدا شده‌ای» نواخته و خوانده شد. در ادامه، قطعه «گتمه گتمه» به زبان آذری به اجرا درآمد و مخاطبانی که بیشتر صندلی‌های تالار وحدت را پر کرده بودند، از آن استقبال کردند. «آن دلبر من» پایان‌بخش قسمت نخست این کنسرت بود.
 
بخش دوم اجرا نیز با سخنانِ «آزاد» برگزار شد، او اظهار امیدواری کرد که مخاطبانِ کنسرت به آن حالی که دوست داشته‌اند، رسیده باشند: «هدف موسیقی ما، ایجاد آن حال به معنای خود لحظه‌ی حال و بریده شدن از گذشته و آینده است که ذهن ما همیشه درگیر آن است. اگر بتوانیم این حال را تجربه کنیم و با هستی یکی شویم، به هدف موسیقی رسیده‌ایم.»

در این بخش نیز قطعات «عشق است»، «به ساقی در نگر»، «اثری نیست مرا» و دو قطعه فولکلور آذری «سن گلمز اولدون» و «امان آیرلیق» اجرا شد و با قطعات «صنما» و «آن خرابات» به پایان رسید.
 
رابعه زند (قانون)، جاوید ابراهیم‌پور (نی)، نبیل یوسف شریداوی (دف)، ساوش ولی‌پور (قیچک آلتو)، جعفر قاضی‌عسگر (تمبک)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محسن عبادتی (کمانچه) و امیرمحمد نیک‌منش (دف) نوازندگانی بودند که در این کنسرت داود آزاد را به‌عنوان آهنگساز و سرپرست گروه همراهی کردند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 13:43

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داود آزاد در تهران خواند و نواخت | موسیقی ما